arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

جرم عجیب برای زندانی کردن ایرانی ها در ترکمنستان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پدر یکی از ایرانیان زندانی شده در ترکمنستان می گوید ماموران ترکمنستانی فرزندش را تنها به دلیل حمل قرض استامینوفن دستگیر و نزدیک دو سال است که در زندان نگه داشته اند.

این فرد که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه هم اکنون بیش از 270 ایرانی در کشور ترکمنستان زندانی هستند اظهار کرد: کشور ترکمنستان از جمله کشورهایی است که به دلیل ساختار معیوب اقتصادی نمی خواهد هیچ سرمایه ای از کشورش خارج شود و به هر قیمت ممکن درصدد ضبط اموال و سرمایه های خارجیانی است که به این کشور سفر می کنند.

او درباره وضعیت زندانیان ایرانی کشور ترکمنستان گفت: بیشتر این افراد تاجرانی هستند که در این کشور فعالیت اقتصادی انجام می داده اند و پس از پاپوش درست کردن مقامات امنیتی دارایی هایشان ضبط شده و خودشان نیز برای سال های طولانی به زندان افتاده اند.

وی درباره رانندگان ایرانی زندانی شده در ترکمنستان  گفت: در مرحله اول رانندگانی که به این کشور بار می برند به دلایل واهی از جمله همراه داشتن قرص استامینوفن و یا متادون بازداشت و اموالشان ضبط می شود، در مرحله دوم تریلی های این افراد مصادره و خودشان راهی زندان های طویل المدت می شوند و متاسفانه از سوی مقامات ایرانی هم اقدامی برای آزادی و یا مبادله آن ها انجام نمی شود.

این فرد با بیان اینکه از مسئولان وزارت امور خارجه انتظار می رود اعلام کنند سفر به ترکمنستان خطرناک است و برای آزادی و یا تبادل زندانیان نیز اقدامی انجام دهند، گفت: اکنون دوسال است که فرزندم به جرم همراه داشتن قرص استامیونفن در این کشور زندانی است و مسئولان نیز اقدامی انجام نداده اند.

منبع: پانا
نظرات بینندگان