arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

زائران پیاده حرم امام (ره) اسکورت می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار محمدرضا مهماندار روز سه شنبه در جلسه کمیته ترافیکی قرارگاه روح الله گفت: بعد از پایان تعطیلات نوروز اقدامات لازم برای اجرای تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام(ره) آغاز شد و علاوه بر جلسات درون سازمان جلسات بسیاری نیز در بیرون از سازمان برگزار شد.

وی در مورد اعمال محدودیت های ترافیکی اظهار داشت: از ساعت 24 امشب محدودیت ترافیکی به سمت تهران و بهشت زهرا(س) از پل حسن آباد اجرا می شود و تردد ممنوع است. رانندگانی که قصد تردد در این مسیر دارند می توانند از جاده ساوه به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

به گفته فرمانده پلیس راه، تیمهای اسکورت زائران از استانها فراخوان شده و در پایتخت توجیه شدند و بر اساس ابلاغ های صادر شده کاروانها باید از اتوبوسهای ایمن برون شهری استفاده کند و استفاده از خودروهای دولتی و درون شهری ممنوع است. عده ای از زائران نیز به صورت پیاده به سمت حرم حرکت می کنند که در صورت لزوم این کاروان ها نیز اسکورت می شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم با توجه به تعطیلات پایانه هفته بار خروجی شهر تهران سنگین باشد افزود: بر اساس پیش بینی ها بار ترافیکی از صبح فردا افزایش می یابد ما هم به همین دلیل ممنوعیت و محدودیت هایی را برای تردد در نظر گرفته ایم ضمن اینکه با توجه به برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) 30 تیم عملیاتی از استانها فراخوان و در غرب تهران، البرز و مازندران به کار گرفته شده و 25 تیم نیز به صورت اختصاصی در اطراف حرم مستقر می شوند. این در حالی است که 10 تیم مدیریتی نیز با حضور در جاده ها وضعیت ترافیک را مدیریت می کنند.

مهماندار افزود: 400 نیرو نیز به ظرفیت استانهای مازندران و البرز اضافه شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان