arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

واکنش ها به محکومیت بانک فرانسوی توسط آمریکا ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ˈمیشل سپنˈ وزیر دارایی فرانسه در گفتگو با نشریه اقتصادی ˈلزاکوˈ اعلام کرد: اگر دستگاه قضایی آمریکا در مورد پرونده محکومیت بانک ˈب ان پ پاریباˈ عادلانه اقدام نکند، فرانسه آماده است برای حفاظت از منافع اساسی خود و ثبات نظام مالی اش، واکنش تندی نشان دهد.

این اظهارات پس از آن عنوان شد که ˈلوران فابیوسˈ وزیر امور خارجه فرانسه نیز دیروز (سه شنبه) جریمه احتمالی 10میلیارد دلاری علیه این بانک فرانسوی را ˈناعادلانه و غیرمنطقیˈ خواند و از عزم کشورش برای دفاع از منافع این بانک بزرگ خبر داد.

اظهارات او دو روز قبل از سفر ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا به فرانسه برای شرکت در مراسم شش ژوئن (16 خرداد ماه) به مناسبت مراسم هفتادمین سالگرد ورود نیروهای متفقین به نرماندی ( آزادی فرانسه از اشغال آلمان نازی) و برنامه دیدار وی با ˈفرانسوا اولاندˈ همتای فرانسوی اش مطرح شد.

دومین بانک بزرگ حوزه پولی یورو متهم است که بین سال های 2002 تا 2009 میلادی به معامله و نقل و انتقالاتی با دلار با کشورهای تحت تحریم آمریکا اقدام و قوانین این کشور را نقض کرده است. دادگستری آمریکا به همین دلیل این گروه بانکی فرانسوی را به پرداخت 10 میلیارد دلار یعنی سنگین ترین جریمه ای که تاکنون برای این مورد وضع شده، محکوم کرده است.

گفته می شود که مذاکرات میان وزارت دادگستری آمریکا با همتایان فرانسوی اش در مورد لغو موقت مجوز بانکی پاریبا در آمریکا نیز در جریان است.

خبر احتمال لغو مجوز، برای این بانک که قصد دارد فعالیت های خود را در زمینه مالی و سرمایه گذاری در آمریکا توسعه دهد، عواقب سنگینی را در پی خواهد داشت.

سپن در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: ما نه به منظور دفاع از یک بانک متخلف، بلکه برای دفاع از نظام مالی فرانسه اینجاییم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فابیوس ، متفقین ، نشریه ، بانک
نظرات بینندگان