arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

ایوان طلای نجف اشرف بازسازی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
‌معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از بازسازی ایوان طلای نجف اشرف خبر داد.

جمشید گودرزی  اظهار کرد: با توجه به تأکیدات آیت‌الله سیستانی مبنی بر حفظ ترکیب ایوان طلای تجف و تاریخی بودن این ایوان ستاد بازسازی عتبات عالیات تصمیم به طلاکاری و بازسازی در محل این ایوان گرفته است.

وی افزود: فاز اول بازسازی این ایوان آغاز شده و به علت اینکه 300 سال از ساخت این ایوان می‌گذرد نیازمند بازسازی در فاز دوم نیز هست.

گودرزی با اشاره به میراث جهانی بودن این ایوان و با تأکید بر حفظ وضعیت موجود، گفت: براساس توافق مقامات ایرانی با مقامات کشور عراق فاز دوم بازسازی و طلاکاری پس از توافق طرفین آغاز می‌شود که چیزی در حدود یک‌سال نیز انجام آن زمان خواهد برد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت: ساخت درب‌های حرمین شرفین؛ درب باب‌الرأس‌الشریف حرم حضرت ابوالفضل(ع) و همچنین ضریح ابراهیم مجاب و ضریح حرمین عسگریین در سامرا از جمله پروژه‌های اخیری است که ستاد به انجام رسانده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اضافه کرد: ساخت ضریح سامرا به اتمام رسیده است و در حال حاضر در شهر قم در معرض بازدید مراجع و مردم است و تصمیم نهایی برای انتقال این ضریح با توجه به مسائل امنیتی کشور عراق به زودی اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ضریح حبیب‌بن‌مظاهر در ایران گفت: ساخت این ضریح در استان البرز در حال انجام است و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

گودرزی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام در کشور عراق افزود: ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله پروژه‌هایی است که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران در حال احداث است و سه ایوان طلا در حرم امام جواد(ع) و حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) در حال طلاکاری است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین یک ایوان نیز در حال طراحی است.

وی با بیان اینکه دو ایوان نیز در سامرا و حرمین عسگریین در حال طراحی است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات کشور کار مشارکت در بازسازی عتبات مقدسه در عراق و همچنین قبور مطهر در سوریه، قبور حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را به انجام می‌رساند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایوان ، بازسازی ، طلاکاری ، ستاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۵
زائر نجف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
1
2
درود بر شما مدیر موفق و همکاران سخت کوش شما
نظرات بینندگان