arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

ارکستر صدا و سیما هم درگیر جام جهانی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد نصرتی آهنگساز و تنظیم‌کننده این قطعه موسیقایی گفت: این کار اثری تلفیقی  است که با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک سازمان صداو سیما با ترکیبی از سازهای بادی، زهی و سازهای الکترونیک به سفارش مرکز موسیقی سازمان صدا وسیما تولید شده که ترانه آن را سهیلا اسدی سروده و من به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده در آن حضور دارم.

وی ادامه داد: این قطعه اثری با کلام است که خوانندگان آن گروه کر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما هستند و به نظر من کار بسیار پرشور و هیجانی است که در فضای ارکسترال راک با ترکیبی از سازهای ارکستر و پاپ و استفاده از ریتم های مختلف که در برگیرنده ملودی ایرانی و جهانی است به مخاطبان ارائه خواهد شد.

این آهنگساز با اشاره به ویژگی های قطعه ویژه جام جهانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را انجام داده ایم که اثر تولید شده فارغ از هیجانات رسانه ای و تبلیغات کاذب قطعه ای در خور شان نام ایران و تداعی‌کننده یک شور حماسی و هیجانی در بین مردم در آستانه فرارسیدن جام جهانی فوتبال باشد و این امید را دارم که با توجه به زحمتی که برای اثر کشیده شده مورد استقبال مردم هم قرار گیرد.

 محمد نصرتی دانش ­آموخته رشته آهنگسازی دانشگاه هنر با درجه کارشناسی ارشد است و تاکنون از محضر استادانی چون فرهاد فخرالدینی، شریف لطفی، نادر مشایخی، وارطان ساهاکیان، هوشیار خیام و کیاوش صاحب نسق بهره مند شده است.

نصرتی از سال 72 همکاری خود با ارکستر سمفونیک صدا و سیمای تهران را در مقام آهنگساز آغاز کرده و اکنون نیز نوازندگی ساز فرنچ­ هورن را در این ارکستر عهده ­دار است. «سوئیت­ سمفونی لیلی» و «دکلمه شعر و موسیقی» از دیگر آثار  این هنرمند است که به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: مهر
برچسب ها: ارکستر ، سمفونیک ، پاپ ، ملودی
نظرات بینندگان