arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

واکنش‌ اینترنتی‌ مرسی‌ به‌ نتیجه‌ انتخابات‌ مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در پیامی در صفحه تویتر خود، انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را نمایشی برای به کرسی نشاندن رهبر کودتا توصیف کرد.

العالم: محمد مرسی که از حدود یک سال پیش پس از بازداشت و به زندان افتادن، حساب کاربری خود را در تویتر متوقف کرده بود، فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی از سر گرفت و در واکنش به ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی ضمن حمله به وی نوشت: مردم مصر با آگاهی خود با رسیدن رهبر کودتا به منصب ریاست جمهوری مخالفت کردند و با هشیاری به بازیگران کودتا سیلی زدند و پیشانی آن‌ها را به خاک مالیدند.

اشاره مرسی به مشارکت ضعیف مردم مصر در انتخابات ریاست جمهوری مصر و تحریم انتخابات از سوی حامیان اخوان المسلمین است.

مرسی در این پیام ضمن این که از حامیان خود خواست تا همواره متحد باشند و از تفرقه بپرهزند، گفت: ملت های آزاد جهان رژیم کودتای مجرم را به علت ادامه داشتن انقلاب به رسمیت نمی شناسند.

رئیس جمهور معزول مصر خطاب به هواداران خود گفت: می دانم که راه دشوار است اما به اصالت شما و عادلانه بودن انقلابتان ایمان و به یاری خداوند اعتماد دارم.

مرسی در پایان نوشت: خدا را گواه می گیرم که من از هیچ تلاشی برای مقابله با فساد و قانون شکنی ها دریغ نکرده بودم و گاهی درست عمل کرده و گاهی اشتباه کردم؛ اما در امانت خیانت نکردم.

عبدالفتاح السیسی فرمانده کل اسبق ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اختلاف فاحش، رقیب خود را شکست داد و پیروز شد.
نظرات بینندگان