arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

شورای امنیت حمله تروریستی علیه عبدالله عبدالله در کابل را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی مرگبار در پایتخت افغانستان را به شدت محکوم کرد و نگرانی شدید خود را در این زمینه ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، 15 عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کردند: اعضای این نهاد بین‌المللی بار دیگر اقداماتی که از سوی تروریست‌ها در افغانستان علیه غیرنظامیان انجام می‌شود و یا با هدف ایجاد اختلال در روند انتخابات نامزدها و یا زیرساخت‌های افغانستان است، به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت نگرانی خود را از تهدیدهای طالبان، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی و تندرو و گروه‌های مسلح غیرقانونی علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیت ملی، ارتش بین‌المللی و نیروهای ایساف اعلام می‌کند.

روز جمعه دو انفجار در مسیر حرکت کاروان‌ حامل عبدالله عبدالله، نامزد دور دوم ریاست جمهوری افغانستان را هدف قرار داد که به کشتن 6 غیرنظامی و مجروح شدن 20 تن دیگر منجر شد با این حال این نامزد انتخابات آسیبی ندید.

این حمله تنها یک هفته پیش از آغاز دور دوم انتخابات برای تعیین جانشین حامد کرزای، ریاست جمهوری افغانستان رخ داد.

شبه نظامیان طالبان اعلام کرده اند که روند رای‌گیری را مختل کنند با این حال دور اول انتخابات در پنجم آوریل بدون هیچ حادثه خاصی برگزار شد.

حمله روز جمعه اولین بار بود که به صورت مستقیم یکی از نامزدهای انتخابات را هدف قرار می‌داد.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: اعضای این شورا حمایت خودشان را از روند دموکراتیک افغانستان اعلام کرده و منتظر برگزاری دور دوم انتخابات و ادامه گذار به دولت جدید است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان