arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

ترمینال جنوب و غرب تهران جمع می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وحید نوروزی در خصوص رینگ بزرگراهی کلانشهر تهران گفت: 12.5 کیلومتر از این رینگ در منطقه 18 قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه فتح و سعیدی را در منطقه 18 داریم گفت: سه بزرگراه مهم در حال بهره‌برداری در منطقه 18 است.

نوروزی با بیان اینکه دو بزرگراه در دست احداث است گفت: یکی از این بزرگراه‌ها 45 متری بهار است که مکمل بزرگراه 76 کیلومتری شهید بروجردی است.

شهردار منطقه 18 ضمن ابراز امیدواری از احداث بزرگراه شهید بروجردی گفت: 5.5 کیلومتر از این بزرگراه باقی مانده و بالغ بر 200 میلیارد تومان برای تملک این پروژه هزینه و حدود 100 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه صرف شده است.

وی اضافه کرد: با همت شهرداری تهران و کمیسیون‌های شورا در دقایق پایانی بودجه، ردیف بودجه برای بزرگراه شهید بروجردی تعلق گرفت و در مرداد 94 این بزرگراه آماده بهره‌برداری می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه شبکه بزرگراهی در منطقه 18 بخشی از رینگ بزرگراهی تهران است گفت: تبادل سفر و شبکه حمل‌ونقل برون‌شهری در این منطقه به واسطه بزرگراه آزادگان انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۸  ادامه داد: با اضافه شدن بزرگراه شهید بروجردی بخشی از سفرها به این محدوده منتقل و بار ترافیکی در آزادگان کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه چند طرح موضوعی در طرح تفصیلی دیده شده است گفت: یکی از این پروژه‌ها پردیس خودرو است در حال مطالعه و گرفتن مشاور در این زمینه هستیم.

نوروزی اضافه کرد: طرح پردیس خودرو به کمیسیون ماده 5 رفته تا بررسی شود؛ در صورتی که این طرح تایید شود ترمینال جنوب، غرب جمع و به پردیس خودرو در تلاقی 45 کیلومتری بهار و آیت‌الله سعیدی منتقل می‌شود.

شهردار منطقه ۱۸  گفت: زمینی در حدود 100 هکتار در این منطقه در نظر گرفته شده که البته این موضوع فعلاً در حد مطالعه و مشاوره است و باید در کمیسیون ماده 5 تأیید شود.

وی تأکید کرد: در پی این هستیم که این طرح مصوبه ماده 5 را بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه ورودی شهر تهران بسیار مهم است گفت: باید در راستای کاهش بار ترافیکی برنامه‌هایی در این زمینه انجام دهیم.

شهردار منطقه 18 در بخش دیگری از سخنانش درباره طرح‌های دیگری که قرار است در این منطقه اجرا شود گفت: یکی دیگر از این طرح‌ها مرکزی برای خرید و فروش خودروهای لوکس است که این موضوع نیز در حال مطالعه و بررسی است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان