arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

تدابیر امنیتی شدید در افغانستان برای حفاظت از جان کاندیداهای انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پس از آنکه به جان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان سوء قصد شد، سخنگوی وزارت کشور این کشور امروز (یکشنبه) اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدیدی برای حمایت از دو کاندیدای دور دوم انتخابات اجرا می‌شود.

به گزارش رویترز، روز جمعه عبدالله عبدالله، کاندیدای پیشروی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دنبال انفجار دو بمب در نزدیکی هتلی که میزبان تجمع انتخاباتی وی بود، از ترور جان سالم به در برد.

در اثر این حادثه یکی از خودروهای کاروان وی از بین رفت. تلفات این حمله که در پایتخت افغانستان رخ داد، در ابتدا شش کشته بود اما تا روز یکشنبه این تعداد به 12 تن رسید و 40 نفر نیز در اثر آن زخمی شدند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد از شنبه شب به بعد تدابیر امنیتی در شهر کابل تقویت شده است.

این تدابیر امنیتی جدید، شامل استقرار نیروهای امنیتی بیشتر در تجمعات انتخاباتی و همچنین افزایش تعداد محافظان عبدالله عبدالله وزیر خارجه سابق افغانستان و رقیب انتخاباتی وی یعنی اشرف غنی می‌شوند.

به گفته صدیقی این تدابیر امنیتی تقویت شده در جهت حفظ جان هر دو کاندیدا و حامیان آنها و همچنین اجرای مبارزات انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری طبق برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: ما شدیدا معتقدیم که هیچ چیز مردم را از رای دادن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شنبه آینده بازنخواهد داشت.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ماه گذشته میلادی هیچ کاندیدایی بیش از 50 درصد آرا را کسب نکرد و انتخابات به دور دوم کشیده شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان