arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

نامه انتقادی نعمت زاده به ریاست مجلس پیرامون یک لایحه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


الهیار ملکشاهی  از نامه وزیر صنعت، معدن تجارت به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی خبر داد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نامه نعمت زاده ایراداتی را به لایحه تجارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه این لایحه در مجلس هشتم به تصویب رسید گفت: شورای نگهبان ایراد شکلی به این لایحه گرفت و به کمیسیون قضایی در مجلس نهم ارسال شد که اصلاح شده و در صحن مجلس هم تصویب شد و مجددا به شورای نگهبان ارسال شد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامه آقای نعمت زاده پس از ارسال مجدد لایحه تجارت به شورای نگهبان به ریاست مجلس و بنده ارسال شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که شورای نگهبان مجددا لایحه تجارت را برگرداند کمیسیون قضایی نظرات و ایرادات وزیر صنعت را نیز در این لایحه اعمال خواهد کرد.

ملکشاهی با بیان اینکه با توجه به حجم لایحه تجارت ایرادات آقای نعمت زاده تعداد اندکی است ادامه داد: این لایحه حتما از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار خواهد گرفت زیرا لایحه قطوری است و ایرادات وزیر صنعت نیز رفع خواهد شد.

نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت چندی پیش با انتقاد از تصویب لایحه تجارت در مجلس گفت:در شرایط فعلی مسئولان می‌آیند 1262 ماده در قانون تجارت قرار می‌دهند در حالی که اگر همان قانون گذشته را اجرا می‌کردیم رشد و توسعه صنعتی کشور به وجود می‌آمد ،من حتی در تصویب قانون تجارت به ریاست مجلس و شورای نگهبان تاکید کردم که نگذارید این قانون تصویب شود چرا که با تصویب آن 10 سال به عقب برمی‌گردیم.
منبع: مهر
نظرات بینندگان