arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

واکنش مدیر مسئول شرق به رتبه‌بندی انجام‌شده برای توزیع آگهی‌های دولتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مدیرمسوول روزنامه‌ی «شرق» درباره‌ی رتبه‌بندی انجام‌شده برای توزیع آگهی‌های دولتی معتقد است: در این رتبه‌بندی به روزنامه‌ی «شرق» ظلم شده است.

محمدمهدی رحمانیان اظهار کرد: نفس رتبه‌بندی توزیع آگهی‌های دولتی، مثبت و ستودنی است؛ اما با این‌که نفس این کار مثبت است، اما اتفاقی که در رتبه‌بندی افتاده، ظالمانه است، چون روزنامه‌ای با دوهزار نسخه تیراژ، در رتبه‌ای که روزنامه‌ی شرق قرار دارد، ایستاده است.

او با بیان این‌که مبنای چنین رتبه‌بندی‌ای غیرقابل فهم است‌، گفت: مشخص نیست بر چه اساسی، حاصل این رتبه‌بندی چنین شده است. به نظر می‌رسد، فرمولی که اعلام شده، غلط است. مثلا تیراژ‌هایی که در این رتبه‌بندی اعلام شده‌اند، اکثرا مخشوش هستند و من اطلاع ندارم که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

رحمانیان با اشاره به این‌که در دوره‌ی قبل، وقتی روزنامه‌ی شرق رتبه‌ی سوم را داشت، روزنامه‌هایی که اکنون با این روزنامه در یک رتبه‌اند، رتبه‌ی چهارم و پنجم را داشتند، تصریح کرد: مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی موجب شده که روزنامه‌هایی با این مشخصات، ارتقای سطح پیدا کنند، در حالی که شرق همچنان در رتبه‌ی سوم است. چنین اقداماتی برای وزارت ارشاد خوب نیست. می‌توانستند برای رفع چنین مشکلی، چند گروه دیگر به رتبه‌بندی اضافه کنند تا این سوءتفاهم اتفاق نیفتد.

مدیرمسوول روزنامه‌ی شرق در پاسخ به این پرسش که تا پیش از این، هیچ مبنایی برای اعتراض به نحوه‌ی توزیع آگهی‌های دولتی وجود نداشت، اما اکنون وجود دارد‌، آیا این اتفاق خوبی نیست‌؟ گفت: مبنای این اتفاق همان‌گونه کاملا قابل دفاع و مثبت است؛ اما وجود چنین تفاوتی است که باعث پرسش می‌شود. مسوولان باید با چنین موضوعی واقع‌بینانه برخورد کنند و برای این رتبه‌بندی، واقعیات را در نظر بگیرند. در دفعه قبل نیز ما رتبه‌ی سه را داشتیم و دیگری رتبه‌ی پنج را داشت، اما فقط حجم آگهی بود که تفاوت داشت؛ ولی عدد دریافتی یکی بود. با این اوصاف، من اصلا خوشبین نیستم که نهایتا بتوانیم در این زمینه به تعادل برسیم.

او تأکید کرد: نمایندگانی که در کارگروه «اقتصاد مطبوعات» حضور داشتند، خودشان گفتند که در این رتبه‌بندی به روزنامه شرق ظلم شده است‌، وقتی نمایندگان این کارگروه به چنین موضوعی اعتراف می‌کنند، اما هیچ اتفاق خاصی در عمل نمی‌افتد، پیگیری‌های من نیز ارزشی نخواهد داشت. حتا اگر بخواهم اعتراضی داشته باشم‌، باید به کجا و چه کسی بگویم؟!

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان