arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

نیروهای مرزبانی ایران به کمک ماموران امنیتی پاکستان شتافتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حمله تروریستی افراد مسلح ناشناس به هتل تفتان در داخل خاک کشور همسایه پاکستان، تعدادی از زائران شیعه این کشور که یکشنبه شب در حال بازگشت از ایران بودند، کشته و زخمی شدند.
 
ˈعلی اصغر میرشکاریˈ بامداد دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مقارن ساعت 21 و 25 دقیقه یکشنبه شب ماموران انتظامی و دستگاههای امدادی مستقر در مرزهای جمهوری اسلامی به محض شنیدن صدای رگبار گلوله از عمق خاک پاکستان و بر اساس پروتکل های همکاری به کمک ماموران کشور همسایه شتافتند.
 
وی بیان داشت: در پی درخواست کمک ماموران پاکستانی و دستور سریع استاندار سیستان و بلوچستان برای ارائه کمکهای لازم، ماموران و امدداگران پزشکی، انتظامی و مرزبانی در محل حاضر شده و همکاری انسان دوستانه لازم را به عمل آوردند.
 
وی اظهار داشت: مطابق اظهار معاون پلیس مرزی پاکستان در مرز میرجاوه حمله افراد مسلح ناشناس به قصد جان مسافرانی که قصد بیتوته در سه هتل شهر تفتان را داشته اند، بوده است.
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه قرائن و شواهد از کشته شدن عده نسبتا زیادی نیز خبر می دهد، ابراز داشت: همچنین معاون پلیس مرزی پاکستان با حضور در نقطه صفر مرزی ایران و ضمن تشکر از مرزبانان و سایر نیروهای ایرانی و اعلام پایان موضوع و آغاز بررسی های پلیسی، بی نیازی نیروهای تحت امرش از ادامه کمک نیروهای ایرانی را اعلام کرد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که منابع محلی از صدایی نظیر انفجار خبر داده اند، آیا تایید می شود؟ گفت: پلیس پاکستان انفجار را تایید نمی کند اما با توجه به اخبار حاصله عملیات تروریستی علیه کاروان زائران شیعه در مسیر بازگشت از ایران به داخل پاکستان رخ داده است.
 
مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران با پاکستان در منطقه میرجاوه به فاصله تقریبی 90 کیلومتری شرق زاهدان واقع شده است.
 
زائران شیعه پاکستانی از همین طریق وارد ایران به قصد زیارت اماکن مذهبی می شوند.
برچسب ها: مسلح ، مرز ، امداد ، رگبار
نظرات بینندگان