arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

این جشنواره موسیقی بانوان، جشنواره نیست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جشنواره موسیقی بانوان در حالی برگزار می‌شود که عنوان جشنواره از روی پوسترهای آن حذف شده است.

 مدیر جشنواره موسیقی بانوان در این‌باره گفت: تا دیروز قرار بود عنوان این برنامه جشنواره موسیقی بانوان باشد. اما از دفتر موسیقی به ما گفتند به جای جشنواره از عنوان اجرای موسیقی بانون استفاده شود.

سیده مریم فاطمی گفت: در راستای برگزاری این جشنواره قوانین دست و پاگیری وجود داشت که خیلی از آنها توسط دولت پیشین تبیین شده است که امیدواریم معاونت هنری به آن رسیدگی کند. مثلا بانوان فقط از ساعت 13 تا 15 می‌توانند در تالار اجرا داشته باشند در حالی که این زمان یک وقت مرده است و خانم‌های کارمند نمی‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

او که قرار است این جشنواره را به طور خصوصی برگزار کند‌، توضیح داد: موسیقی بانون برای من دغدغه بوده است. چه اشکالی دارد که زنان بتوانند هم پای مردان فعالیت داشته باشند همانطور که امام (ره) به حضور بانون در همه عرصه‌ها تاکید داشته است. زنان ما از توانایی‌های زیادی برخوردار هستند و خوشبختانه در دولت یازدهم حمایت خوبی از بانوان صورت گرفته است.

فاطمی با بیان اینکه بانوان از برگزاری چنین برنامه‌ای دلگرم می‌شوند‌، گفت: متاسفانه قوانین سخت دولت‌های قبلی دست و پای ما را تا حدی بسته است و امیدواریم مسئولین در این باره تجدید نظر کنند.

رئیس جشنواره با بیان اینکه هیچ آشنایی با موسیقی ندارد‌، گفت: من با توجه به عشقم چنین کاری را انجام دادم و فعالیت‌های من بیشتر در عرصه سینما و تلویزیون معطوف است و از طریق موسسه‌ای که در آن فعالیت می‌کنم درخواست برگزاری چنین جشنواره‌ای کرده‌ام.

به گزارش ایسنا،‌ در نشست خبری که صبح 19 خرداد ماه در تالار وحدت برگزار شده بود‌، دبیر جشنواره موسیقی بانوان در سخنانی گفت: طرح این جشنواره از سوی خانم فاطمی با عنوان جشنواره موسیقی بانوان‌ ارائه شد‌ و آقای مرادخانی بنده را به ایشان معرفی کردند تا در این جشنواره همکاری داشته باشیم و من هم از این پیشنهاد استقبال کردم.

کامران همت پور ادامه داد: موسیقی در این کشور مظلوم است و وقتی خانم‌ها به این عرصه می‌آیند مظلومیت‌شان دوچندان می‌شود.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای این جشنواره فراخوانی صادر شده است یا خیر؟ گفت: جشنواره امسال فراخوان نداشت و به صورت رقابتی برگزار نمی‌شود.

همت‌پور با بیان اینکه 11 گروه در این جشنواره شرکت می‌کنند‌، گفت: تعدادی از خانم‌ها دعوت ما را برای این جشنواره نپذیرفتند که سیمین غانم یکی از آنها بود. همچنین هنگامه اخوان و ملیحه سعیدی نیز درگیری‌های کاری خودشان را داشتند.

همت‌پور از «آوای مهربانی»، «گروه شیدا جاهدیان»‌، «بوی گندم»‌، «مشتاق شیراز»، «قناری»، «دریای راز»، «ستاره قطبی»، «دادمهر»،«چکاوک آزاد»، «آواز ملل» و «خنیا» به عنوان گروه‌هایی یاد کرد که در این جشنواره شرکت می‌کنند.

  جشنواره موسیقی بانوان از 24 خرداد ماه تا 2 تیر ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جشنواره ، تالار ، پوستر ، موسیقی
نظرات بینندگان