arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

وزیر راه: کسی نیست از وضعیت فرودگاه‌ها گله نداشته باشد/ طرح مسکن مهر را حتما در سال 94 به اتمام می رسانیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسی نیست که در فرودگاه‌های کشور تردد کند و گله‌ای از فرآیند پذیرش مسافر یا بار نداشته باشد.

عباس آخوندی در شورای برنامه ریزی حمل و نقل و شهرسازی ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری فرآیندها در حوزه‌های مختلف حمل و نقل و شهرسازی، خواستار تسریع انجام این کار در سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی شد.

وی بازنگری کلیه فرایندهای این وزارتخانه در حوزه های مختلف را ضروری دانست و گفت: هدف از بازنگری یاد شده از یک سو افزایش کارایی و مدرن کردن سیستم ها و از سوی دیگر ایجاد شفافیت و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات تولید شده است.

آخوندی اظهار کرد: اتفاقاتی نظیر آنچه اخیرا در بخش ریلی رخ داد نشان می‌دهد که بازنگری جامع کل فرایندهای وزارت راه و شهرسازی اقدامی ضروری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر خود به کشور سنگاپور و بازدید از سیستم مدیریتی بنادر این کشور افزود: در این بازدید تفاوت یک سیستم اتوماتیک و تمام اتوماسیون شده از نظر کارایی، رضایتمندی ایمنی و شهرسازی با آنچه در کشور خودمان شاهد هستیم، کاملا مشخص بود.

آخوندی ادامه داد: در چنین شرایطی آغاز فصل تابستان و موج سفرها را نیز در پیش داریم که دوباره مباحث مربوط به ایمنی راه ها را در دستور کار قرار می دهد.

وی با بیان اینکه علاوه بر حوزه حمل و نقل در حوزه شهرسازی نیز نیاز به بازنگری فرایندها در راستای دسترسی مردم به ا طلاعات تولید شده داریم، گفت: همه این موارد حاکی از ضرورت بازنگری کل فرایندها در وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای بهبود فرایندها در سازمانهای تابعه این وزارتخانه انجام شده است، اظهار کرد: با وجود چنین اقداماتی نیازمند نوعی بازنگری یکپارچه و پیوسته داریم.

وی با بیان اینکه برای بازنگری فرایندها می‌توان از نمونه های موفق بین المللی و مشاوران خارجی بهره گرفت، افزود: این رویکرد اگر چه ممکن است دارای هزینه و برخی مسائل باشد، می تواند برای ارتقای ‌دانش و سطح مدیریت در ایران استفاده شود.

اخوندی با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی سیستم مدیریت ارتباط با شهروندان ادامه داد: راه اندازی این سیستم ممکن است تا سال آینده طول بکشد اما بازنگری فرایندها در سازمان‌های تابعه اقدامی است که باید به قید فوریت انجام شود.

وی سپس به ضرورت تعریف شاخص های تعیین کننده طرح های مهم اشاره و تصریح کرد: این مطلب معاون اول رئیس جمهور که دولت به جای دو سال آخر باید از همان ابتدا و به فکر اتمام طرح های مهم باشد، حرف خوبی است اما پیش از آن باید شاخص های تعیین کننده طرح های مهم تعریف شوند.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: با وجودی که ما می‌خواهیم طرح مسکن مهر را حتما در سال 94 به اتمام برسانیم. لزوما نمی توان گفت طرح مسکن مهر جزو طرح های مهم محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه در تعریف پروژه های مهم نباید به اعداد کمی و تعداد پروژه ها توجه کرد، اظهار کرد: در وزارت راه و شهرسازی حداکثر می توان هفت تا هشت طرح مهم تعریف کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان