arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

ابتکار: تولید و توزیع بنزین پتروشیمی به طور کامل متوقف شده است/ بنزین پتروشیمی سرطان زا بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معصومه ابتکار روز سه شنبه  اظهار کرد:حذف تولید و توزیع بنزین پتروشیمی یکی از بزرگترین دستاوردهای ملی است و سازمان حفاظت محیط زیست بر سر این دستاورد با اقتدار در کنار وزارت نفت و دولت ایستاده است.

وی افزود:امیدواریم بتوانیم در جهت ارتقای استاندارد سوخت خودرو و اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا با قاطعیت و به دور از تمام فشارها و مسایل حاشیه ای پیش رویم.

معاون رییس جمهوری گفت: برخی در صدد هستند با ابهام آفرینی در اذهان عمومی دولت را تضعیف کنند اما دولت و سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت پیگیر مسایل مربوط به آلودگی هوا است.

ابتکار تاکید کرد:به صراحت می گویم که تولید و توزیع بنزین پتروشیمی به طور کامل متوقف شده است، این نوع بنزین سوخت بسیار خطرناکی است که حاوی بنزن است و سرطان زا بودن این ماده نیز محرز شده است.

وی اظهار کرد:اکنون کیفیت هوای شهرهای بزرگ کشور از جهت میزان بنزن در سوخت که یک آلاینده خطرناک است به حد استاندارد و قابل قبولی رسیده است، البته هنوز در برخی عرصه ها مانند ذرات معلق، حمل و نقل عمومی، توسعه مترو و مسایل مربوط به ارتقای کیفیت سوخت از جمله گازوییل راه زیادی در پیش داریم اما نتیجه برخی اقداماتی که تاکنون صورت گرفته قابل قبول است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مشکلاتی که در زمستان با آن مواجه می شویم این است که به علت بالا رفتن مصرف سوخت، صنایع و نیروگاه ها از مازوت به عنوان سوخت استفاده می کنند که این خود عامل آلودگی هواست بنابراین برطرف کردن این مشکل هم نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی تاکید کرد: دولت در زمینه بر طرف کردن مشکلات آلودگی هوا بسیار مصمم است و از سوی دیگر وزارتخانه های نیرو و نفت هم با جدیت در کنار دولت قرار دارند. رییس جمهوری شخصا پیگیر مسایل زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا است.

ابتکار گفت: بنابراین بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا تا پایان آذرماه سوخت با استاندارد یورو 4 در تمام شهرهای بزرگ کشور توزیع می شود.

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: البته هنوز مشکلات زیادی در پیش داریم و نمی توانیم بگوییم همه راه را رفته ایم و به موفقیت رسیده ایم زیرا برطرف کردن مشکلات زیست محیطی نیازمند کارهای بلند مدت است اما به طور کلی از روند اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا که مصوب دولت است، راضی هستیم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: پتروشیمی ، بنزین ، هوا ، آلودگی
نظرات بینندگان