arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

چه کسی به جای «رسایی» راهی برزیل می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محمدعلی پورمختار» در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره علت حضور نیافتن رسایی در برزیل افزود: من صبح امروز با آقای رسایی در این راستا صحبت کردم و وی اعلام کرد که به دلایل شخصی نمی تواند به مسابقات جام جهانی برود.

وی ادامه داد: دلایل شخصی آقای رسایی از نظر من قانع کننده بود از این رو کمیسیون اصل 90 مجلس، حسین آذین نماینده رفسنجان و عضو این کمیسیون را به همراه دو کارشناس دیگر از کمیسیون اصل نود مجلس به این مسابقات اعزام می کند.


** کمیسیون فرهنگی حق دخالت در تصمیم گیری کمیسیون اصل 90 را ندارد

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که چرا کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور رسایی در مسابقات جام جهانی مخالفت کرده است، اظهارداشت: این موضوع به کمیسیون فرهنگی مجلس هیچ ربطی ندارد و این کمیسیون در تصمیم گیری های کمیسیون های اصل 90 اجازه دخالت ندارد.

پورمختار تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 حق نظارت بر عملکرد سایر کمیسیون های مجلس را براساس قانون دارد.

وی ادامه داد: این یک ماموریت از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس و در راستای پرونده فساد فوتبال است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اتفاقاتی در مسابقات گذشته جام جهانی در سطوح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رخ داده، مقرر شد گروهی را برای بررسی این موضوع اعزام کنیم.

پورمختار ادامه داد: مسوول رسیدگی به پرونده فساد فوتبال کمیسیون آقای رسایی بود و هیات رییسه نیز این موضوع را تصویب کرد ولی فضایی راه انداختند تا آقای رسایی در جام جهانی حضور نیابد.

وی همچنین گفت: در این راستا آقای رسایی اعلام کرد که در این مسابقات حاضر نمی شود و قرار شد حسین آذین رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل 90 مجلس در این مسابقات حضور یابد.

پورمختار در پاسخ به سوالی درباره هزینه های این سفر گفت: هزینه های این سفر را فدراسیون تقبل می کند.

حمید رسایی نماینده مردم تهران که مسوول پیگیری پرونده فساد در فوتبال است قرار بود به نمایندگی از این کمیسیون در مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل 2014 حضور یابد.



** درمورد زمین های پونک شکایتی در کمیسیون اصل 90 ارایه نشده است

خبرنگاری از رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد زمین های دانشگاه آزاد اسلامی پونک از پورمختار سوال کرد و گفت: براساس برخی اخبار برخی افراد سودجو که در دولت های قبل قدرت داشتند این زمین ها را سند زده و می فروشند آیا این کمیسیون در این راستا اقدامی انجام داده است؟

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز پاسخ داد: شکایتی چند سال پیش درمورد این موضوع مطرح بود و تا آنجایی که به خاطر دارم به این موضوع رسیدگی شده البته رسیدگی در دادسرای تهران انجام شده است.

پورمختار ادامه داد: در حال حاضر در کمیسیون اصل 90 مجلس و در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چنین موضوع و شکایتی مطرح نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان