arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

احتمال بروز بیماری هاری در اهواز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عاشور سواری پور شامگاه دوشنبه در نطق پیش از دستور خود در چهل و سومین جلسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: سال های بی شماری گذشت اما راه پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری به علت وجود سگ های وحشی که بعضی از مناطق کلانشهر اهواز با آن درگیرند علمی نشد. وجود سگ های وحشی باعث بروز بیماری هاری می شود که تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از وقوع آن است و در صورتی که علائم این بیماری بروز کند دیگر نمی توان برای بیمار، کار موثری انجام داد.

وی ادامه داد: این بیماری مستقیما بر سیستم عصبی بدن تاثیر گذاشته و موجب بی اختیاری در فرد می شود. با مشاهده سگ های ولگرد در بعضی از محلات شهر اهواز از جمله بوستان، پردیس، کوی علوی و همچنین وجود گزره و انواع حشرات و حیوانات موذی در هسته مرکزی شهر شهروندان احساس نگرانی می کنند. متاسفانه به رغم اینکه در بودجه سال 93 مبلغی برای برطرف شدن این پدیدده نامطلوب از سوی شهرداری در نظر گرفته شده اما تاکنون اقدامی جدی برای این کار صورت نگرفته است به همین دلیل معاونت خدمات شهری باید نسبت به رفع و مبارزه با شیوع بیماری هر چه سریع تر اقدام و گزارشی از نحوه کار به اعضای شورا ارائه کند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: تاکنون مکاتبات زیادی در خصوص این مشکل از سوی کمیسیون های مختلف و رئیس شورا با شهرداری مرکز و سازمان های تابع انجام شده که متاسفانه پاسخی به این مکاتبات داده نشده است به همین دلیل انتظار می رود شهردار دستورات لازم را به مدیران و سازمان های مربوطه صادر کند و در صورت عدم پاسخ گویی به عنوان شاخص و معیاری منفی در ارزیابی آنان لحاظ شود.

سواری پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری، سازمان ها و مناطق اقدامی سریع نسبت به پرداخت چهار درصد حق بیمه کارکنان بازنشسته انجام دهند زیرا این پرسنل پس از سالیان متمادی خدمت انتظار دارند پاداش و پنج ماه حقوق عقب افتاده خود را زودتر دریافت کنند. همچنین توصیه می شود که شهرداران مناطق، تدابیری اتخاذ کنند تا پیمانکاران از اخراج بی دلیل کارگران خودداری کنند و بعد نظارت بر عملکرد پیمانکاران را افزایش داده تا از بروز چنین مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

عضو شورای شهر تصریح کرد: مشکل لاینحل موجود در تمام مناطق اهواز، افت فشار آب، بوی نامطبوع آب، گرفتگی فاضلاب ها و سرریز شدن آن به سطح معابر، ایجاد بوی تعفن و در نتیجه ایجاد انواع مضرات و امراض برای مردم است. شرکت آبفای اهواز تا چه زمان در این خصوص سکوت اختیار کرده و جوابگوی شهروندان اهوازی نیست؟ انتظار می رود که استاندار خوزستان و فرماندار اهواز در این زمینه وارد عمل شده و نسبت به رفع این مشکل اقدام فوری صورت گیرد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان