arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

بخش‌هایی از استان کرکوک سقوط کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


شماری از تروریست‌های مسلح عضو داعش بخش‌هایی از استان کرکوک در شمال عراق را نیز به تصرف خود در آوردند.

شبکه العالم گزارش داد، یک منبع آگاه در پلیس استان کرکوک، از اشغال مناطقی از شهرستان حویجه و پنج ناحیه دیگر استان کرکوک به دست تروریست‌های داعش خبر داد.

در همین حال، تروریست‌های عضو داعش، یک معبر مرزی میان عراق و سوریه را که استان نینوا را به استان حسکه سوریه متصل می‌سازد، تحت تصرف خود در آوردند.

این معبر که «یعربیه» نام دارد، یک روز پس از اشغال استان نینوای عراق توسط عناصر داعش، به تصرف آنان در آمد.

به گزارش حدث نیوز، منابع کرد اعلام کردند که نیروهای مردمی در پی پیشروی یک گروه از عناصر داعش به سوی معبر مرزی یعربیه، این منطقه را ترک کرده‌اند و تروریست‌ها بدون درگیری این منطقه را تصرف کرده‌اند.

منابع محلی در کرکوک عراق به بی.بی.سی گفته‌اند که درگیری‌ها در شهر راشد در استان کرکوک بین نیروهای داعش و ارتش عراق جریان دارد.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از یکی از افراد پلیس عراق گزارش داد که نیروهای داعش چهار منطقه حویجه، زاب، ریاض و عباسی را در غرب کرکوک تصرف کرده‌اند اما هنوز مقام های دولت عراق واکنشی در این باره نداشته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان درگیری‌ها، نیروهای پیشمرگ کرد توانسته‌اند کنترل سد موصل را از دست داعش خارج کنند. ساعاتی پیش از گسترش درگیری به کرکوک، اعلام شده بود که گروه داعش، کنترل کامل موصل، دومین شهر بزرگ عراق و مرکز استان نینوا در شمال این کشور را به دست گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها در استان صلاح‌الدین در جنوب کرکوک نیز ممنوعیت تردد اعلام شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: درگیری ، کرکوک ، نینوا ، داعش
نظرات بینندگان