arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

شرق اوكراين منطقه جنگي اعلام شد

در جريان حملات ارتش كي‌يف عليه شهرهاي شرق اوكراين، خانه‌ها، مغازه‌ها و آثار تاريخي تخريب يا منهدم شدند و مردم براي يافتن مكاني امن به اين سو و آن سو گريزان هستند. از سوي ديگر رئيس‌جمهوري اوكراين به مقام‌هاي امنيتي دستور داد تا مسيري را براي گذر امن غيرنظاميان در شرق كشور كه در پي اقدامات شورشي حامي روسيه ناآرام شده ايجاد كنند. پترو پروشنكو، رئيس‌جمهوري اوكراين ديروز (سه‌شنبه) در بيانيه‌اي به آژانس‌هاي امنيتي دستور داد تا گذر و نقل مكان امن غيرنظاميان اين منطقه را سازماندهي مي‌كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود تلاش رئيس‌جمهور منتخب اوكراين براي آتش‌بس، عمليات بي‌رحمانه ارتش اين كشور در شرق رو به افزايش است و شهرهاي شرقي اوكراين هم‌اكنون منطقه جنگي اعلام شده‌اند.


 به گزارش انتخاب، پوروشنكو نيز خواستار ايجاد مسير امن براي عبور غيرنظاميان شده است.

 به نقل از راشاتودي، پترو پوروشنكو، رئيس‌جمهوري منتخب اوكراين پس از مذاكرات سه جانبه درباره شرق اين كشور با روسيه و نمايندگاني از سازمان امنيت و همكاري اروپا گفت: ما بايد در چند روز آينده به آتش‌بس دست پيدا كنيم. ما هر روز شاهد مرگ مردم هستيم. ما هر روز شاهد اين‌ هستيم كه مردم اوكراين بايد هزينه اين ناآرامي را بپردازند، هزينه‌اي كه برايم غيرقابل قبول است. سكنه اسلاويانسك در شرق اوكراين مي‌گويند كه چند روز است به خاطر تداوم شليك گلوله و حملات توپخانه‌اي و تانك‌ها، بدون آب و برق هستند. در جريان شليك خمپاره‌اي روز يكشنبه در اسلاويانسك پنج تن از جمله يك دختر چهارساله كشته شدند. در جريان حملات ارتش كي‌يف عليه شهرهاي شرق اوكراين، خانه‌ها، مغازه‌ها و آثار تاريخي تخريب يا منهدم شدند و مردم براي يافتن مكاني امن به اين سو و آن سو گريزان هستند. از سوي ديگر رئيس‌جمهوري اوكراين به مقام‌هاي امنيتي دستور داد تا مسيري را براي گذر امن غيرنظاميان در شرق كشور كه در پي اقدامات شورشي حامي روسيه ناآرام شده ايجاد كنند. پترو پروشنكو، رئيس‌جمهوري اوكراين ديروز (سه‌شنبه) در بيانيه‌اي به آژانس‌هاي امنيتي دستور داد تا گذر و نقل مكان امن غيرنظاميان اين منطقه را سازماندهي مي‌كنند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در مه سال جاري ميلادي برآورد كرد كه 10 هزار تن از مردم در شرق اوكراين بي‌خانمان شده‌اند كه اكثر آنها كمكي از سوي دولت كي‌يف دريافت نكرده‌اند. پوروشنكو روز شنبه در مراسم تحليفش گفت: به شبه نظامياني كه سلاح‌هاي خود را زمين گذاشته و در درگيري‌ها دست نداشته‌اند عضو اعطا مي‌كند و ايجاد مسيري امن براي رفتن شورشيان به روسيه را ترغيب مي‌كند اما وي تاكيد كرد كه با شورشيان گانگستر و قاتل مذاكره نخواهد كرد.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان