arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

برنامه سفر زائران به عراق تغییر می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


با تصرف برخی شهرهای عراق توسط گروه تروریستی داعش، تدابیر امنیتی در شهرهای نجف و کربلا افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، راه‌اندازی ایست‌های متعدد بازرسی، حضور نیروهای امنیتی در دروازده‌ قدیم شهر نجف و کربلا و افزایش گشت‌های امنیتی از جمله‌ این اقدامات است. ورود و خروج به شهرهای نجف و کربلا با تدابیر خاص امنیتی صورت می‌گیرد. همچنین حضور نیروهای امنیتی و نظامی در مقابل حرم امام علی (ع)، بین‌الحرمین کربلای معلی و بیت مراجع و برخی نهادهای نجف و کربلا چشمگیر است.

نیروها به‌طور گسترده در ورودی‌های سه استان بابل، کربلا و الدیوانیه مستقر شده‌اند و سه کمربند امنیتی در اطراف شهر قدیمی و مرقد امیرالمومنین (ع) و شهر کوفه ایجاد شده است.

«دولت اسلامی عراق و شام» که اختصارا «داعش» نامیده می‌شود، یک گروه تروریستی مسلح است که اندیشه و شیوه‌ سلفی جهادی به اعتقاد خود را انتخاب کرده که شباهت کاملی به اندیشه‌های وهابی دارد و اعضای آن، تشکیل خلافت اسلامی و اجرای شریعت در عراق و سوریه را هدف نهایی‌شان انتخاب کرده‌اند.

این گروه پس از خنثی شدن طرح شوم آن‌ها در اشغال مرقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام در سامرا، شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق را به سیطره‌ خود درآورد. این در حالی که فاصله‌ شهر موصل با کربلا حدود 500 کیلومتر است.

هیچ زائر ایرانی در سامرا و مناطق تحت اشغال داعش حضور ندارد و هم‌اکنون حضور زائران ایرانی در شهرهای زیارتی کربلا، نجف اشرف و کاظمین و همچنین در مسیرهای بین این شهرها عادی و در کمال آرامش است.

رییس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد: طبق اطلاعات دریافت‌شده در نجف و کربلا امنیت کامل برقرار است و زائران ایرانی در سلامت کامل به‌سر می‌برند.

در این‌باره، معاون سازمان حج و زیارت نیز گفت: احتمال تغییر مسیر پرواز زائران از بغداد به نجف وجود دارد.

ناصر خدرنژاد با اشاره به شرایط امنیتی کشور عراق، اظهار کرد: هم‌اکنون در بحث اعزام زائران به کربلا و نجف مشکلی وجود ندارد و ما فردا در جلسه‌ای اضطراری، وضعیت امنیتی عراق را بررسی می‌کنیم.

او ادامه داد: احتمال دارد در این جلسه تصمیم گرفته شود که مسیر پروازهای عتبات عالیات از بغداد به نجف منتقل شود. همچنین سفر به کاظمین نیز ممکن است از برنامه‌ی زیارتی زائران خارج شود.

خدرنژاد درباره‌ی شرایط زائرانی که در عتبات عالیات به‌سر می‌برند، گفت: خوشبختانه تا این لحظه مشکلی برای زائران ایجاد نشده است و تا ظهر فردا تصمیم‌های قطعی در این زمینه اعلام می‌شود.


منبع :پایگاه اطلاع‌رسانی حج

برچسب ها: زائران ، عتبات ، امنیتی ، عالیات
نظرات بینندگان