arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
مدیرکل اطلاعات استان گیلان:

رویکرد وزارت اطلاعات برخورد پیشگیرانه، توجیهی و ارشادی با عناصر ناآگاه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مدیرکل اطلاعات استان گیلان گفت: وزارت اطلاعات اعتقاد دارد امنیت همه جانبه و پایدار به موازات توسعه همه جانبه و پایدار محقق خواهد شد.

منطقه گیلان، مدیرکل اطلاعات استان گیلان در نشست با سرپرستان رسانه های گروهی استان اظهار کرد: روز میلاد با سعادت حضرت ولیعصر ارواحنا فدا بعنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است و این ایام خجسته و فرخنده نیز به عنوان هفته گرامیداشت مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است.

وی افزود: در آستانه سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات قرار داریم (مهرماه سال 93)، 30 سال تلاش خالصانه و صادقانه و مجادت های خاموش و نیز سربازی و گمنامی در رکاب حضرت ولیعصر اروحنا فدا و پیروی از فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با تقدیم صدها شهید و جانباز در عرصه های مختلف اطلاعاتی و گمنامی و در نهایت رضایتمندی مردم و اعتماد مردمی به تشکیلات حاکمیتی، ولایی و مردمی موجب سربلندی و عزت وزارت اطلاعات شده است و از این بابت خداوند سبحان را شاکریم.

وی با بیان این‌که کار در وزارت اطلاعات سختی های خاص خودش را دارد، گفت: کار در وزارت اطلاعات بسیار پیچیده، پرحجم و پر استرس و بسیار زمان بر و حساس است ، لذا مقام معظم رهبری از آن تعبیر مجاهدت های خاموش فرمودند.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان ادامه داد: فرزندان این ملت در وزارت اطلاعات افتخار می کنند که مدال پرافتخار سربازی گمنام امام زمان (عج) را از دست مبارک حضرت امام (ره) دریافت کردند و مدال زرین مجاهدت های خاموش را نیز از دست مبارک مقام معظم رهبری دریافت کردند. همه این توفیقات و افتخارات را ناشی از فضل الهی و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام و نیز پیروی از منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و دعای خیر مردم عزیز میهن اسلامی می دانیم.

وی گفت: کار اطلاعاتی منحصر به فرد نظام جمهوری اسلامی ایران مطابق با موازین شرعی و قانونی و نیز مبتنی بر ارزش های اخلاقی حاکم بر جامعه اسلامی است، به عبارت دیگر اشرافیت های اطلاعاتی با محوریت شرع و قانون و اخلاق که در دوره جدید مدیریت دکتر علوی وزیر اطلاعات بر روی آن تاکید بیشتر شده است.

وی با بیان این‌که وزارت اطلاعات همچنان با رویکرد حاکمیتی، نظارتی و حرفه ای، پاک و امین مردم، مستقل و فارغ از جریان های سیاسی و احزاب سیاسی در خدمت نظام اسلامی و مردم عزیز کشور است، افزود: یکی از محورهایی که در دوره جدید نیز جزو سیاست های اصلی دکتر علوی وزیر اطلاعات بر روی آن تاکید شده است تلاش همه جانبه در جهت حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی کشور و نیز صیانت و مراقبت از سرمایه های مذهبی، اجتماعی، سباسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی است. رویکرد بسیار مهمی که همواره مقام معظم رهبری نیز بر روی آن تاکید فرموده اند. موضوع مهمی که همواره دشمنان انقلاب اسلامی در طراحی هایشان روی آن حساب ویژه باز کردند و تلاش دارند انسجام ملی در کشور را بر هم بزنند. وزارت اطلاعات در راستای تقویت انسجام ملی حرکت می کند.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان تصریح کرد: یکی از اقدامات برجسته و محوری وزارت اطلاعات مقابله با طرح های ترکیبی براندازانه نرم و سخت سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه به ویژه سیا و موساد است. الحمدالله نفوذ و ضربه به سیستم ها و شبکه های جاسوسی و خرابکاری این سرویس های اطلاعاتی یکی از اقدامات افتخارآفرین وزارت بوده است که بنابر اعتراف دشمنان انقلاب اسلامی، آنان را ستوه آورده است، صیانت از دستاوردهای علمی به ویژه در حوزه هسته ای و نیز دستگیری جاسوسان و برخی از عوامل ترور دانشمندان هسته ای کشور تنها یکی از اقدامات موثر وزارت اطلاعات است که موجب بالندگی و اعتماد جامعه به سرمایه ها و توانایی های خویش شده است.

وی ادامه داد: البته تلاش های سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه به ویژه در فضای مجازی و سایبری و شبکه های اجتماعی اینترنتی به منظور جلب همکاری عناصر ناآگاه و فریب خورده در راستای اهداف جاسوسی و بعضا خرابکاری با سرمایه گذاری های هنگفت ادامه دارد و ضروری است افرادی که با فضای مجازی و سایبری و شبکه های اجتماعی سر و کار دارند مراقب خویش باشند و به راحتی در دام این سرویس ها گرفتار نشوند.

وی گفت: سرویس های اطلاعاتی دشمن تحت پوشش شرکت های مجازی کاریابی و نیز تحت پوشش خلبان مفقود یا اسیر وابسته به رژیم اشغالگر قدس و امثالهم به اطلاعات شخصی، تحصیلی، شغلی و ... دسترسی پیدا می کنند و در نهایت با ترفندها و شگردهای مختلف ایشان را شکار و در راستای اهداف جاسوسی و خرابکاری به کار می گیرند. ضمنا افرادی که با خارج کشور سر و کار دارند اعم از دانشجویان، نخبگان، متخصصین، تجار و بازرگانان و ... که سرمایه های نظام اسلامی محسوب می شوند و به ویژه برای دریافت ویزا به سفارتخانه های خارجی مراجعه می کنند مراقب و مواظب ترفندهای سرویس های اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی باشند تا از حربه صدور یا عدم صدور ویزا به در راستای جلب همکاری ایشان سوء استفاده نکنند.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان با اشاره به این‌که مردم به وعده های مادی توخالی و کاذب سرویس های اطلاعاتی دشمن اعتماد نکنند، همچنین آحاد مردم مراقب باشند و اطلاعات محرمانه و خصوصی خویش را در اینترنت قرار ندهند، گفت: یکی دیگر از اقدامات وزارت اطلاعات مقابله با گروهک های ضد انقلاب و معاند به ویژه گروهک تروریستی منافقین است که به صورت همه جانبه در اختیار سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه قرار گرفته اند. اوج ذلت این گروهک تروریستی آلت دست شدن رژیم صدام در جنگ تحمیلی بر علیه ایران در 8 سال دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: الحمدالله گروهک جهنمی منافقین در پایین ترین سطح روحی و روانی به سر می برد و برای این‌که همچنان خودش را سر پا نگه دارد به جنایت ها و خیانت های جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی از طریق تخلیه تلفنی شهروندان جامعه اسلامی به ویژه کسانیکه به اخبار و اطلاعات محرمانه و مهم دسترسی دارند تحت پوشش موسسات نظرسنجی و افکارسنجی، موسسات پژوهشی علمی و تحقیقاتی، تحت پوشش خبرنگار رسانه های گروهی داخلی و خارجی و امثالهم است.

وی بیان کرد: گروهک های ضد انقلاب و معاند نیز همانند سرویس های اطلاعاتی دشمن در فضای مجازی و سایبری و شبکه های اجتماعی و رسانه های ماهواره ای فارسی زبان متمرکز شده اند و به جذب جوانان ناآگاه و بی اطلاع از سوابق جنایت ها و خیانت های ایشان به مردم عزیز کشورمان می پردازند، این گروهک های ضد انقلاب و معاند نیز همانند سرویس های جاسوسی دشمن ابتدا در حوزه های عمومی جمع آوری اخبار و اطلاعات کم اهمیت، افراد ناآگاه و فریب خورده را بکار می گیرند و به تدریج در حوزه های حساس کشور و در ادامه نافرمانی های مدنی مثل شعارنویسی و ارسال فیلم و عکس و در نهایت اعتراضات خیابانی و اقدامات ایذایی و تخریبی نمود می یابد.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان با بیان این‌که رویکرد وزارت اطلاعات برخورد پیشگیرانه، توجیهی و ارشادی با عناصر ناآگاه و فریبخورده و برخورد سخت و قضایی با عناصر بدسابقه و سازمان یافته و تشکیلاتی است، افزود: یکی از توطئه های قدیمی و مستمر سرویس های اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی و ایادی داخلی ایشان، ایجاد و تشدید اختلاف در میان اقوام و اقلیت ها در میهن اسلامی است، این سرمایه گذاری سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه در سطح وسیعی از کشورهای اسلامی نیز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تنوع قومیت های ملی و مذهبی همواره در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت بوده است البته دشمن تلاش دارد آن را به آسیب و تهدید تبدیل کند و وزارت اطلاعات اجازه نخواهد داد افکار تند و افراطی قومیتی و نیز افکار انحرافی و اختلافی در بین اقوام و مذاهب داخل کشور بسط و گسترش پیدا کند و قطعا با عناصر سازمان یافته و تحریک کننده و بر هم زننده امنیت عمومی جامعه برخورد می کند.

وی بیان کرد: به فضل الهی و تعامل مثبت و سازنده و موثر تمامی نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، نظامی و سیاسی، استان گیلان در یک شرایط امنیتی بسیار خوبی بسر می برد و گروهک های تروریستی و عناصر افراطی اجازه هیچ تحرکی را در این استان ندارند.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات موثر وزارت اطلاعات مقابله با جریان های فاسد فرهنگی و اجتماعی است. جریان های سازمان یافته ای که فرهنگ ابتذال و بی بند و باری و شهوت رانی، افراطی و اباحه گری را به شدت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های ماهواره ای فارسی زبان تبلیغ و ترویج می کنند و به دنبال اشاعه آن در سطح جامعه اسلامی هستند. جریان های فاسد فرهنگی و اجتماعی که در حقیقت باورهای دینی و مذهبی و هویت ملی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را مورد هدف قرار می دهند.

وی تصریح کرد: مقابله با باندها و جرایم سازمان یافته امنیتی در حوزه قاچاق مواد مخدر سنتی و صنعتی به ویژه ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورها که با هدایت و حمایت سرویس های اطلاعاتی دشمن انجام می شود و در حقیقت صرفا اهداف مالی را دنبال نمی کنند بلکه اهداف براندازانه دارند و نسل جوان جامعه اسلامی را هدف قرار داده اند نیز یکی از اقدامات موثر وزارت اطلاعات است.

وی ادامه داد: مقابله با مفاسد کلان مالی و اقتصادی مثل ارتشاء، اختلاس، پولشویی، کلاهبرداری های هرمی، پدیده زشت زمین خواری، قاچاق کالا و ارز و امثالهم یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری و مردم عزیز کشورمان بوده است که وزارت اطلاعات اقدامات موثری تاکنون داشته است، کیس مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی در شورا و شهرداری کلانشهر رشت در دوره سوم صرفا یکی از اقدامات موثر تشکیلات اطلاعاتی استان بوده است که با هماهنگی و دستور دستگاه قضایی انجام شده است و در نهایت رضایتمندی مردم عزیز و نیز مسئولان پاک دست و خدوم استان را به دنبال داشته است.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان با بیان این‌که کمک به کاهش اثرات زیانبار تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه مالی و اقتصادی بر آحاد جامعه اسلامی که کاملا هوشمندانه و همه جانبه انجام گرفته است یکی دیگر از اقدامات موثر وزارت اطلاعات است، گفت: حفاظت و صیانت از منابع ملی در دستگاههای اجرایی کشور و نیز کارآمدسازی نظام نظارت در سازمان های دولتی با تقویت واحدهای حراستی دستگاههای اجرایی و نیز مراقبت و صیانت نرم افزاری و بعضا سخت افرازی از امکانات حساس و کلیدی کشور مثل نیروگاهها، سدها، زیرساخت های مخابراتی و ... از دیگر اقدامات موثر وزارت اطلاعات است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تشکیلات اطلاعاتی کشور و استان تلاش دارد به موازات اقدامات سلبی و مقابله ای با دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه و گروهک های ضد انقلاب و معاند و جرائم سازمان یافته امنیتی، جرایم های فاسد فرهنگی و اجتماعی، جریان های فاسد سیاسی فتنه ای و انحرافی و جریان های فاسد مالی و اقتصادی با رویکرد کاملا پیشگیرانه، پیش دستانه بر اقدامات ایجابی نیز با تمام وجود و حداکثر توان بپردازد.

وی افزود: وزارت اطلاعات اعتقاد دارد امنیت همه جانبه و پایدار به موازات توسعه همه جانبه و پایدار محقق خواهد شد و لذا با حداکثر توان دایره آگاهی بخشی مردم و توجیهات اقشار مختلف جامعه را توسعه خواهد داد و به تولید و ارائه بسته های توجیهی و آموزش ادامه خواهد داد.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان گفت: همانطور که مستحضرید سال 93 از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است. وزارت اطلاعات در سال گذشته در جهت تحقق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری و برگزاری انتخابات امن و با نشاط سیاسی و حضور حداکثری مردم نقش اساسی داشته است، در سال جاری نیز تلاش دارد با تمام وجود در راستای دغدغه ها و مطالبات به حق فرهنگی و اقتصادی مردم عزیز و منویات و فرامین مقام معظم رهبری گام های موثرتری هم در حوزه ایجابی و هم در حوزه سلبی بردارد.

وی ادامه داد: در حوزه ایجابی وزارت اطلاعات کمک خواهد کرد تا دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی کشور بتوانند به اهداف توسعه ای خویش نائل شوند و در اولویت کاری تشکیلات قرار دارد. برای برون رفت از مشکلات و دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم باید از سرمایه گذاری های مولد حمایت همه جانبه شود. باید زمینه ها و بسترهای امنیتی سرمایه گذاری های سالم و مولد فراهم شود. باید فضای کسب و کار بهبود یابد و از اقتصاد و فرهنگ مقاومتی با عزم ملی و مدیریت جهادی به صورت همه جانبه پشتیبانی شود.

وی اضافه کرد: شورای دستگاههای نظارتی استان با جدیت و حساسیت بر روی موضوعات مهم فرهنگی و اقتصادی استان ورود حرفه ای و کارشناسی دارد و با استفاده از تمام ظرفیت های ایجابی و تعامل دستگاه‌های مرتبط و در جهت برون رفت از آسیب ها و مشکلات موجود مساعدت های همه جانبه خواهد داشت از جمله ورود به موضوعات مطالبات معوق بانک ها به ویژه دانه درشت ها، موضوع زمین خواری و تعیین تکلیف اراضی ملی واگذار شده به طرح های اقتصادی معطل مانده، جلوگیری از ادامه تغییر کاربری های قانونی و غیر قانونی اراضی ملی، فراهم کردن بستر امنیتی سرمایه گذاری ها، نحوه هزینه کردهای فرهنگی و اجتماعی دستگاههای مرتبط و دستاوردهای آنان و سایر موضوعات مهم فرهنگی و اقتصادی استان با رویکرد کاملا ایجابی و در مجموع همراهی همه جانبه با مدیریت ارشد اجرایی استان و سایر قوای کشور در استان.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان بیان کرد: نظام پاسخگویی به مردم عزیز و مسئولین کشور همواره جزو سیاست های کلان وزارت اطلاعات بوده است و در دوره جدید مدیریت دکتر علوی وزیر اطلاعات مورد تاکید بیشتر قرار گرفته است. در نظام مردم سالاری دینی، وزارت اطلاعات نیز همانند سایر سازمانها پاسخگوی مردم عزیز کشورمان است و به همین دلیل وزیر اطلاعات و معاونین ایشان در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می یابند و تعامل مثبت و سازنده با نمایندگان دارند. با قوه قضائیه و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی کشور نیز تعامل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات پاسخگویی به شکایات و مطالبات مردمی را به ویژه در حوزه های مختلف اطلاعاتی و امنیتی با جدیت و حساسیت پیگیری می کند و رسیدگی به شکایات و مطالبات مردمی را حق الناس می داند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مجاهدت ، سربازان ، گمنام ، شرعی
نظرات بینندگان