arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

درخواست داعش از نیروهای خود: بعد از تسلط نیروهای خود بر تکریت به سمت بغداد و کربلا پیش‌روی کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در پی تسلط اعضای داعش بر شهر تکریت به طور کامل درگیری‌های دیگری در مناطق دهوک و سامراء میان اعضای داعش و نیروهای گارد منطقه کردستان عراق (پیشمرگ) رخ داده است.

به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، درادامه پیشروی‌های اعضای داعش درگیری‌هایی میان اعضای این گروه و نیروهای امنیتی در استان دهوک در نزدیکی مرزهای اداری با نینوا رخ داده است. همچنین درگیری‌هایی در سامرا بین نیروهای عراقی و افراد مسلح داعش در ورودی شمالی شهر واقع در 110 کیلومتری شمال بغداد رخ داد.

در این راستا فرماندهی عملیات بغداد تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های پایتخت عراق را از ساعت 10 شب تا 6 صبح می‌بندد.

این منابع افزودند: این ممنوعیت در چارچوب طرح امنیتی حمایت از بغداد در برابر هرگونه حمله است.

این در حالی است که دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از اعضای خود خواسته است بعد از تسلط نیروهای خود بر شهر تکریت به سمت بغداد و شهر کربلا پیش‌روی کنند.

یک سایت آمریکایی که سایت‌های وابسته به گروه‌های تندرو را تحت نظارت قرار می‌دهد به نقل از نوار صوتی ابو محمد عدنانی شامی، سخنگوی داعش از اعضای این گروه خواسته است به سمت بغداد و کربلا پیش روی کند.

ابو محمد عدنانی شامی در یک پیام صوتی گفته است: به پیش‌روی‌های خود ادامه دهید جنگ هنوز تمام نشده اما در بغداد و کربلا خاتمه خواهد یافت. در آمادگی کامل باشید و به سمت بغداد پیش روی کنید.

وی نوری مالکی، نخست وزیر عراق را "فردی شعار دهنده" توصیف کرد و گفت: دیوانه‌تر از تو کسی وجود ندارد مگر کسانی که تو را به عنوان نخست وزیر و فرمانده قبول دارند.

وی افزود: تو فرصت تاریخی برای ملتت را در کنترل بر عراق از دست دادی و شیعیان تا ابد تو را لعنت خواهند کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان