arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
دبیرکل اسبق حزب همبستگی :

از نمایندگان مجلس بخواهید طرح جرم سیاسی را پس بگیرند/ اعطای بورس غیرقانونی از بمب اتم هم بدتر بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراهیم اصغرزاده در همایش بررسی نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال ضمن اشاره به اشغال سه ایالت مهم عراق توسط داعش؛ اظهار داشت: مسئله مهم ما امروز داعش نیست بلکه مسئله مهم این است که چگونه است که در عرض کمتر از سه ساعت دوارزه‌های سه ایالت مهم عراق توسط مردم به روی داعش گشوده می‌شود. مسئله مهم این است که ما چه کرده‌ایم که مردم دروازه‌هایشان را به روی گروه تروریستی داعش باز کرده‌اند.

دبیرکل اسبق حزب همبستگی با اشاره به تبعیض موجود میان دو گروه شیعه و سنی در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی شجاعت این را ندارد که به بزرگترین هم پیمان خود در تهران یک مسجد بدهد و این درحالی است که اهل سنت در همه جا کنار شیعه بوده‌اند اما باید بدانیم که ما اگر بخواهیم به صورت افراطی رفتار کنیم جواب آن نیز افراط خواهد بود.

وی تاکید کرد: ایران و آمریکا باید در مسئله داعش بر سر مبارزه با تروریست به یک همگرایی برسند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: داعش در همه جا امکان بازسازی دارد و داعش فقط نیروی نظامی نیست بلکه ما داعش فرهنگی نیز داریم که براین اساس باید پرسید آیا در حکومت جمهوری اسلامی که باید مظهر اعتدال باشد یک دانشجویی که دارای پایینترین جایگاه اجتماعی است؛ می‌تواند بدون رانت در دانشگاههای تهران تحصیل کند.

وی با بیان اینکه اعطای بورسیه دکتری به بیش از سه هزار نفر بدون کنکور در زمان احمدی نژاد از بمب اتم هم بدتر بود.

اصغر زاده همچنین با انتقاداز اینکه چرا دائما جناح راست افراطی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند؛ خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی در انتخابات ریاست جمهوری سال گفت76 ناطق نوری کاندیدای مورد نظر رهبری است و از این طریق کاری کرد که ناطق نماد وضع موجود جامعه شود و جامعه در یک امر غافلگیرانه مقابل حرف رهبری می‌ایستاد و به شخص ناشناسی به نام خاتمی بیست میلیون رای داد و این بازی 16 سال است که تکرار می‌شود.

دبیرکل اسبق حزب همبستگی ضمن بیان اینکه مردم به تعیین تکلیف کردن برای مردم از جانب روحانیت ارتدوکس و راست افراطی واکنش نشان دادند؛ ادامه داد: من نمی‌گویم که راست یا ارتدوکس ما یک جناح رادیکال است. جناح راست ما یک پایگاه داشته حتی وقتی امام در آن زمان از مهندس میرحسین موسوی حمایت می‌کرد در راست افراطی و ارتدوکس با این حمایت به مخالفت می‌پرداخت هیچ اتفاق خاصی نمیافتاد چراکه آنها دارای پایگاه هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: ما الان با یک جریان راست مواجه نیستیم بلکه با یک جریان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی راست افراطی مواجه هستیم که بازیچه دست نیروهای اطلاعاتی و نظامی هستند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت آقای روحانی به راست افراطی هم می‌تواند چالش‌گرایانه و هم اینکه از این موقعیت به عنوان فرصت استفاده کند؛ افزود: آقای روحانی نمی‌تواند بخش بزرگی از دوستان و همراهان احمدی نژاد را که در سازمان‌های مختلف سیاسی و اداری و اقتصادی لانه کرده‌اند؛ نادیده بگیرد و این درست است که نیروهای افراطی شروع به کارشکنی‌هایی کرده‌اند اما دولت روحانی اکنون با یک فرصت مواجه است و آن این است که عقلای جریان ارتدوکس و اصلاح طلب این امکان را به او داده‌اند که او این فضا را به خوبی مدیریت کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دوستان جنبش سبز انتخابات 24 خرداد سال 92 را تحریم کرده بودند؛ تصریح کرد: مردم دوباره براساس اینکه می‌خواستند از کوچکترین روزنه واکنش خود را به این جریانات نشان دهند به فرمایشات خاتمی و هاشمی رفسنجانی گوش فرا دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید براینکه روحانی نماینده جریان چپ و اصلاح طلب نبود؛ خاطرنشان کرد: روحانی اما به لحاظ روش معتقد به یک نقشه راه بود و این روش مورد اعتماد و اعتقاد مردم شد، او شعارها و وعده‌هایی به مردم داد که الان زمان اجرای آن است.

وی ادامه داد: چنانچه روحانی وعده‌هایی که به مردم داده را نادیده بگیرد ضرر آن در وهله اول متوجه خودش خواهد بود چراکه در یک سال اخیر امیدی در دل مردم ایجادشد که رشد اقتصادی کشور از منفی 9 حداقل به بالای صفر برسد.

اصغر زاده با بیان اینکه روحانی در یکسری از حوزه‌ها به خوبی دارد عمل می‌کند؛ این را کافی ندانست و با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح تصویب جرم سیاسی در مجلس خاطرنشان کرد: جرم سیاسی در مجلس ششم 20 ماده داشته اما در مجلس اخیر 6 ماده دارد.

وی ادامه داد: ماده اول طرح جرم سیاسی این است که تمام فعالیتهای براندازانه جرم سیاسی تلقی نمی‌شود یعنی جرم امنیتی است و جرم سیاسی از جایی شروع می‌شود که کسانی بخواهند به قصد اصلاح امور آقایان را مورد نقد قرار دهند یعنی به نوعی اصلاحات را وارد جرم سیاسی کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه شما فکر می‌کنید احمدی نژاد از تخم مرغ شانسی بیرون آمده و یا اینکه گروه داعش از زیر بوته بیرون آمده‌اند؛ بیان داشت: اینها همه نتیجه بی‌توجهی به انگیزه‌های مردم و حقوق به رسمیت شناخته گروه‌های متکثر جامعه است.

وی با اشاره به استقبال گروه گسترده‌ای از مردم از دریافت یارانه تصریح کرد: بعداز این جریان انصراف از یارانه‌ها که ما فهمیدیم 73 میلیون مردم ایران احساس کردند مورد بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند؛ نشان می‌دهد مملکت آبستن حوادثی است و بعد از این شما در مقابل اعتراضات توده‌ای و اعتراضاتی قرار خواهید گرفت که دیگر نمی‌توانید به رویشان اسلحه بکشید و بترسید از چنین روزی.

اصغرزاده خطاب به روحانی افزود: شما رئیس جمهور کشور هستید نه رئیس اداره یک کشور، شما مجری قانون اساسی هستید مگر می‌توانید چشم خود را به روی اقدامات خلاف...  ببندید. من از شما می‌خواهم که از همین الان از نمایندگان مجلس بخواهید که طرح جرم سیاسی را پس بگیرند چراکه شما وقتی منشور حقوق شهروندی را روی سایت می‌گذارید باید به‌آن پایبند باشید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با بیان اینکه من اعتدال را یک نقشه راه می‌دانم؛ تاکید کرد: اصلاح طلبی در کشور ما در مرکز اعتدال نشسته بود و شما نمی‌توانید بدون شعارهای اصلاح طلبانه که 16 سال پیش مملکت را نجات داد؛ بی‌توجه باشید.

اصغرزاده با اشاره به سخنان مصباح یزدی نیز بیان داشت: آقای مصباح یزدی همین الان هم نمی‌تواند مطالب خود را جمع وجور کند. چناچه دیدیم وقتی یک زمانی اعلام کرد اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست اما در پایان نمی‌دانست که دربرابر احمدی نژاد چه کار کند.

وی همچنین گفت: یک عده بازیچه دست دروغ‌های امنیتی هستند اما اینها خطر اصلی کشور نیست؛ خطر اصلی زمانی است که جامعه دوباره به آنها روی خوش نشان بدهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بار دیگر خطاب به روحانی گفت: شما فرصت طلایی را در اختیار دارید دو نیروی قدرتمند جریان میانه روی جناح چپ و جناح راست هر دو با قدرت دارند از شما حمایت می‌کنند با وجود همه اینها چرا دولت باید این طور فشل باشد؟

اصغرزاده ضمن اشاره به برخورد دو هفته پیش مقام معظم رهبری با سپاه و بسیج گفت: بنابراین مشخص است که یک جریان رادیکال در یک جایی دارد دولت را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد: مگر مقام معظم رهبری در انتخابات سال گذشته نگفت که هرکس هم که مخالف نظام است بیاید و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، معنی این حرف این است که شما باید مخالف را به رسمیت بشناسید، شما نمی‌توانید در مقابل بسته شدن روزنامه‌ها و ضعیف شدن جامعه مدنی سکوت کنید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن انتقاد از دخالت سپاه و بسیج در سیاست افزود: یعنی چه که عده‌ای در این مملکت به عنوان نور چشمی قادر باشند از یک رانت‌هایی استفاده کنند وقتی امام خمینی می‌گفت سپاه و بسیج نباید در سیاست دخالت کنند می‌دانست که نتیجه این خواهد شد.

اصغرزاده با بیان اینکه آقای روحانی ابتدا باید گروه‌های مختلف اجتماعی را به رسمیت بشناسد؛ گفت: اهل سنت در کشور ما میانجی ما بین ما و کشورهای همسایه هستند و اینها باید دیده شوند و حقوق آنها به رسمیت شناخته شود.


منبع: ایلنا
برچسب ها: جرم ، حزب ، اهل سنت ، اعتدال
نظرات بینندگان