arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

ترکیه اتباع خود را از عراق خارج می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت خارجه ترکیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای از خارج کردن اتباع این کشور از عراق خبر داد.
 

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه با اشاره به رخدادهای اخیر در عراق؛ از اتباع این کشور خواست هرچه زودتر شهرهای ˈبغداد ، کرکوک و موصلˈ را ترک کنند.

شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) پروازهایی را برای خارج کردن اتباع این کشور از عراق درنظر گرفته است.

براساس این گزارش، مقامات ترکیه همچنین عصر امروز در نشستی با حضور وزرای خارجه ، حمل و نقل ، انرژی و رییس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور درباره تحولات آتی عراق به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وزارت خارجه ترکیه پیش از این نسبت به خطرناک بودن اوضاع امنیتی عراق به اتباع خود در این کشور هشدار داده و از شهروندان ترکیه مقیم عراق خواست تا این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن هشدار به اتباع این کشور در عراق به دلیل خطرناک بودن اوضاع امنیتی که این کشور شاهد آن است، از آنها خواست جانب احتیاط را رعایت و از سفر به این کشور پرهیز کنند.

در بیانیه آمده است: شهروندان ترکیه در عراق تلاش کنند که درصورت امکان خاک آن کشور را ترک کنند و شهروندانی که قصد سفر دارند از انجام سفر به آن کشور خودداری کنند.

اخیرا بیش از 30 تن از رانندگان ترکیه ای و 48 تن از کارکنان کنسولگری این کشور در موصل به دست عناصر گروه تکفیری- تروریستی داعش ربوده شدند.
نظرات بینندگان