arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

سازمان ملل از افزایش کمک رسانی به عراق خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که سازمان ملل در حال تشدید کمک رسانی به عراق بویژه برای اوارگان ناشی از حمله گروه تروریستی داعش است.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، فرحان حق سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران گفت : آژانسهای سازمان ملل با پیش بینی افزایش تعداد آوارگان در حال ارسال کمک های بیشتر به این کشور هستند و این کمک ها به صدها هزار نفر از مردم آن کشور در زمینه ایجاد اردوگاه و ارسال دارو می شود.

وی گفت : یک پرواز برنامه جهانی غذا نهاد سازمان ملل کمک های بشردوستانه ای به اربیل پایتخت اقلیم خود مختار کردستان شمال عراق انتقال خواهد داد.

ˈ ناوی پیلای ˈ کمیسر حقوق بشر سازمان ملل پیشتر طی روز جمعه گفته بود که طی روزهای اخیر صدها نفر همزمان با پیشروی تروریست ها، کشته و حدود یکهزار نفر زخمی شدند.

حق گفت : آژانس پناهندگی سازمان ملل از کمبود پناهگاه همزمان با افزایش شمار آوارگان ابراز نگرانی کرده است.

به گفته وی ، براساس گزارش دریافت شده 300 هزار نفر وارد اربیل و دهوک شده اند.

این سخنگو گفت : خانواده ها در حال پناه گرفتن در مساجد ، مدارس ، کلیساها و ساختمان های ناتمام هستند و شمار فزاینده ای از ˈخمرد ˈ در یک اردوگاه ترانزیت در نزدیکی موصل بسر می برند.

 وی گفت : به گمان ما ، فعلا بغداد امن باقی مانده است . البته احتمال دارد که این موضوع تغییر کند و در صورت تغییر ما هشدارهایمان را افزایش خواهیم داد.
نظرات بینندگان