arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

مجید انصاری: تاکنون مشغول آواربرداری اقتصادی بودیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به برنامه های اقتصادی دولت گفت: در چند ماه گذشته در زمینه اقتصاد در حال آواربرداری بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید انصاری جمعه شب در جمع مردم و مسئولان کرمان گفت: دولت طی ماههای گذشته با وجود فرصت اندکی که در اختیار داشته است روند افزایشی تورم را کنترل کرده است و شرایط اقتصادی به ثابت قابل توجهی رسیده است.

وی گفت: ما در واقع در هشت ماه گذشته در عرصه اقتصادی با چالشهای مختلفی مواجه بودیم و دور از ذهن نیست که اگر بگوییم دولت در این ماهها در حال آوار برداری زلزله سهمگین اقتصادی بود و از هم اکنون باید کار بازسازی را آغاز کنیم.

نیاز به وحدت در کشور داریم

وی افزود: با این وجود عده ای تلاش می کنند با انتقادهای مداومی که مطرح می کنند دل مردم را خالی کنند در صورتیکه ما برای ساختن کشور آن هم در شرایط تحریم و مشکلاتی که دشمنان به وجود آورده اند نیاز به وحدت و همراهی داریم و باید مردم را نسبت به بهبود شرایط امیدوار کنیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در روز چهاردهم خرداد ماه فرمودند که سنگ اندازی در برابر دولت خود نوعی فتنه است و امیدواریم با همراهی یکدیگر مشکلات را از پیش رو برداریم.

انصاری ادامه داد: در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم با برنامه ریزی و فکر و اندیشه مشکلات را به خصوص در زمینه اقتصادی رفع کنیم.

وی به تورم و رکود شدید در روزهای ابتدایی دولت اشاره کرد و گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید کنترل تورم است.

مدعی کاهش قیمتها نبودیم اما رشد تورم را کاهش دادیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور به گامهای بلند اقتصادی و فعال شدت شورای اقتصاد و شورایهای بالا و پائین دستی اقتصادی اشاره کرد و  ادامه داد: باید رکود را در اقتصاد از بین ببریم و دولت نیز در صدد شناسایی عوامل رکود است.

وی گفت: هیچ گاه مدعی کاهش قیمت نبوده ایم اما تورم عنان گسیخته در ابتدای دولت را کنترل کرده ایم و تمرکز دولت بر اصلاح ساختار اقتصادی متمرکز شده است.

وی سرمایه گذاری و جذب سرمایه را از اهداف مهم دولت برشمرد و گفت: با وجود تمام مشکلات اما سعی ما جذب سرمایه داخلی و خارجی و برداشتن تحریمها است و شاهد هستیم که آهنگ توسعه در حال شکل گرفتن است.

وی به موفقیتهای دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: ما شجاعانه در عرصه سیاست خارجی حرکت می کنیم.

وی گفت: سیاست خارجی جای درشت گویی رجز خوانی نیست بلکه باید با نکته و سنجیده جلو برویم و در نهایت افکار جهانی را به نفع کشور تغییر دهیم.

نظرات بینندگان