arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

دل‌بوسکه: هیچ کلمه ای نمی توانم بگویم/ کاسياس: شرمنده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی شکست سنگین تیم ملی فوتبال اسپانیا مقابل هلند در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل، ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم اسپانیا گفت: همگی در این شکست مقصریم.

به گزارش انتخاب ؛ در این دیدار که در چارچوب رقابت‌های گروه دوم برگزار شد، هلند با نتیجه عجیب پنج بر یک از سد اسپانیا گذشت.

دل بوسکه در پایان این بازی گفت: این لحظه خوبی برای ما نیست. به عنوان یک ورزشکار، به تیم هلند تبریک می‌گویم که در نیمه دوم از ما برتر بودند و از ما پیشی گرفتند. بازی خوب ما در نیمه نخست، در برابر بازی تیم هلند در هم شکست. نباید دنبال مقصر بگردیم، هیچکس به طور فردی مقصر نیست و نباید تاوان آن را بدهد. همگی ما مقصریم. حالا باید به دنبال پیروزی در بازی‌های دیگر باشیم. ما دارای تجربه هستیم. نمی‌خواهم این شکست را با شکست مقابل سوئیس در بازی نخست رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی مقایسه کنم، اما این هم فقط یک بازی بود و سه امتیاز داشت.

 وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ضعف بدنی عامل شکست اسپانیا بوده است، گفت: چیزهایی وجود دارد که نمی‌توان آنها را توضیح داد. بحثِ ضعف بدنی در میان نیست. بحث این است که خوش‌بینی تیم هلند در نیمه دوم با بدبینی تیم ما همراه شد. احساس خوبی ندارم، اما به اندازه کافی شهامت داریم که به این شکست واکنش نشان دهیم. لحظاتی کلیدی در این بازی وجود داشت، مثل تک به تکِ داوید سیلوا که می‌توانست گل دوم ما را بزند اما این گل به ثمر نرسید.

وی خاطر نشان کرد: تیم ما بازیکنان حرفه‌ای خوبی دارد. آنها معنای شکست را می‌دانند. در هنگام بازگشت به رختکن، هیچکس به دیگری نگاه خاصی نمی‌انداخت. وقتی وارد رختکن شدیم مصمم بودیم که در بازی بعدی به پیروزی برسیم.

دل بوسکه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاسیاس (دروازه‌بان اسپانیا) را کنار می‌گذارد گفت: ما دنبال مقصر نمی‌گردیم، مقصرِ این شکست یک نفر نبود،‌بلکه کل تیم بود. نمی‌توان تقصیر شکست را به گردن یک بازیکن انداخت، و کاسیاس نیز از این امر مستثنی نیست.

سرمربی اسپانیا در واکنش به اظهارات یک خبرنگار که گفت تعداد گل‌هایی که اسپانیا در این بازی خورد، به اندازه تمام گل‌های خورده این تیم در رقابت‌های دوره قبل جام جهانی بود، گفت: مطلقا نمی‌توان چنین چیزی را توضیح داد و هیچ کلمه‌ای نمی‌توانم پیدا کنم.

 کاسياس: از همه عذرخواهي مي‌کنم

ایکر کاسیاس دروازه‌بان و کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا در پی شکست سنگین این تیم مقابل هلند در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل، از طرف خودش و دیگر بازیکنان تیم اسپانیا، عذرخواهی کرد.

به گزارش انتخاب ؛ کاسیاس در پایان این بازی گفت: بهترین بازی خودم را انجام ندادم چون در حد و اندازه واقعی خودم ظاهر نشدم و باید با چنین موقعیت‌هایی روبه‌رو شد. باید انتقادپذیر بود و به دیدار بعدی فکر کرد. پیش از هر چیز از طرف تمام بازیکنان و به‌ویژه از طرف خودم، به خاطر این بازی از همه عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: امیدواریم مردم این بازی را فراموش کنند و برای بازی بعدی به کمک ما بیایند که به نظرم مهم‌ترین بازی ما خواهد بود.

کاسیاس گفت: در این بازی اصلا بخت با ما یار نبود، چون بازی آن طور که می‌خواستیم پیش نرفت. اما فکر کردن به این بازی به هیچ دردی نمی‌خورد و باید به بازی بعدی و پیروزی فکر کرد.

نظرات بینندگان