arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

پليس برزيل دهها تن را در محل ديدار اسپانيا-هلند دستگير کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس برزیل روز جمعه در شهر سالوادور(محل بازی اسپانیا-هلند) در شمال شرقی این کشور 11 تن را دستگیر و برای متفرق کردن تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرد.

به گزارش انتخاب ؛ پلیس برزیل به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این دستگیریها برای مبارزه با خرابکاری در این شهر واقع در پنج کیلومتری ورزشگاه فونته نوا که در آن تیم هلند در اولین دیدار اسپانیا قهرمان دور قبل جام جهانی را با پنج گل در هم کوبید، انجام شده است.

به گفته پلیس، برخی معترضان به سمت خودروهای فروشی در نمایشگاهها و خودروهای پارک شده در خیابانها سنگ پرتاب کردند.

اخبار پایگاه خبری جی وان حاکی از اینست که حدود 100 تظاهرکننده خشمگین از هزینه 11 میلیارد دلاری جام جهانی در این تظاهرات شرکت کردند. پلیس از ارائه آمار تظاهرات خودداری کرده است.

روز پنجشنبه نیز تظاهرات کوچکتری در ضدیت با جام جهانی برگزار شد و صدها تن در شش شهر از 12 میزبان جام جهانی قبل از دیدار افتتاحیه برزیل - کرواسی به خیابانها آمدند.

تدارکات برای این رخداد به دلیل آماده نشدن به موقع چندین ورزشگاه و تاسیسات و همچنین دهها تظاهرات که برخی از آنها به خشونت گرایید، تخریب شد.

بسیاری از برزیلی‌ها میگویند هزینه جام جهانی بهتر بود صرف خدماتی عمومی ضعیف و ارتقای وضعیت ضعیف بهداشتی، آموزشی و حمل و نقل شود.

سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در سراسر برزیل در تظاهرات ضد جام کنفدراسیونها به خیابانها آمدند.

اما تظاهرات در روزهای اخیر کوچک بوده اند.
نظرات بینندگان