arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

وزیر دفاع آمریکا دستور حرکت ناوهواپیمابر به خلیج فارس را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا با توجه به بحران عراق و احتمال مداخله نظامی در این کشور، روز شنبه دستور حرکت یک فروند ناو هواپیمابر به خلیج فارس را صادر کرد.
 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه وزارت دفاع آمریکا نوشت: این ناو به واشنگتن امکان می دهد تا در صورت تصمیم به استفاده از گزینه نظامی برای مقابله با تروریسم در عراق، از این ناو استفاده کند.

این در حالی است که تروریست های مسلح هفته گذشته چندین شهر عراق را اشغال کرده و بغداد پایتخت را نیز مورد تهدید قرار دادند.

پیشتر نیز اعلام شده بود که ناو هواپمیا بر ˈاچ دبلیو بوشˈ به همراه یک اژدرافکن و ناوشکن ˈتروکستونˈ مجهز به موشک هدایت شونده، شمال بحرالعرب را ترک کرده اند.

بنا به اعلام بیانیه وزارت دفاع آمریکا، پیش بینی می شود که ورود کشتی های جنگی آمریکا به خلیج فارس روز شنبه کامل شود.

این در حالی است که ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته گفته بود که در حال بررسی نمایی از گزینه ها در باره چگونگی واکنش به بحران عراق به جز مداخله زمینی در این کشور است.

اوباما، داعش را گروهی شرور و سازمانی تروریستی توصیف کرد که در نهایت تهدیدی برای مردم آمریکا خواهد بود.

در پی پیشروی های نیروهای گروه تروریستی داعش در بخش هایی از شمال و مرکز عراق، آیت الله العظمی ˈعلی سیستانیˈ مرجع تقلید شیعیان عراق روز جمعه از مردم این کشور که توانایی حمل سلاح را دارند، خواست که داوطلب مبارزه با نیروهای داعش شوند.

ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق نیز در سفر روز جمعه خود به شهر سامرا، قول داد که تروریست های داعش نابود شوند.
نظرات بینندگان