arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

پیشروی عملیات مخالفان سوری در مرکز دمشق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


منابع سوری اعلام کردند که ارتش این کشور با در دست گرفتن کنترل کوه‌های "النسر"، گروه‌ تروریستی "جبهه النصره" را به طور کامل از شهرک "کسب" بیرون رانده است.

به نقل از سایت اینترنتی النشره ، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شد کنترل کامل کوه‌های "النسر" یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مخالفان در شهرک کسب را در دست بگیرد.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، همچنین اعضای گروه تروریستی جبهه‌النصره و "الکتائب الاسلامیه" نیز از شهرک کسب که در مرزهای سوریه با ترکیه قرار دارد، عقب‌نشینی کردند.

اعضای جبهه النصره مارس گذشته کنترل شهرک کسب را در دست گرفته بودند.

در همین حال منابع داخلی سوریه اعلام کردند که مخالفان سوری توانسته‌اند پیشروی‌های در اطراف میدان عباسیون دمشق به دست بیاورند و چند ساختمان نزدیک به این میدان را به کنترل خود درآورند.

میدان عباسیون دمشق واقع در مرکز این شهر، یکی از شاهراه‌های اصلی پایتخت سوریه محسوب می‌شود که از طریق آن دسترسی به دیگر مناطق پایتخت از جمله غوطه شرقی، جوبر، زملکا، عربین، حموریه، حرستا، دوما، جاده مواصلاتی فرودگاه دمشق و مناطق جنوبی این شهر به علاوه اردوگاه‌های فلسطینی ممکن می‌شود.

بنا بر این گزارش مخالفان سوری در روز گذشته عملیاتی را برای پیشروی به سوی میدان عباسیون که یکی از مناطق اصلی پایتخت سوریه است، آغاز کرده‌اند و طی این عملیات پیشروی‌هایی را در منطقه جوبر واقع در نزدیکی میدان به دست آورده‌اند.

در همین راستا،‌ یک منبع نظامی در مصاحبه با خبرگزاری سانا اعلام کرد که ارتش سوریه همچنین امنیت را به روستای "ام شرشوح" در حومه حمص بازگردانده است و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده است.

در منطقه قلمون دمشق نیز مخالفان مدعی هستند که دو پایگاه متعلق به نیروهای دولتی سوریه را تصرف و چندین نظامی سوری را کشته‌اند. ارتش سوریه و مخالفان مدت‌هاست برای تصرف منطقه قلمون با یک‌دیگر می‌جنگند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان