arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

علی یونسی:"دلواپسان" نگران شکست های بعدی خود هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مشاور ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب گفت: مذاکرات هسته ای تحت نظر مقام معظم رهبری انجام می شود، بنابراین افرادی که اظهار دلواپسی می کنند، به واقع بیشتر دلواپس شکست‌های بعدی خود هستند.

حجت الاسلام علی یونسی در نشست با فعالان سیاسی و حامیان دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه، افزود: در اینجا دور هم جمع شده ایم تا در سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید به یکدیگر تبریک بگوئیم، زیرا انتخابات سال گذشته سرنوشت ملت را تغییر داد و شیرینی این پیروزی را هرگز فراموش نمی کنیم.

وی با تقدیر از همه کسانی‌که در فرآیند این پیروزی چه بصورت رسمی و چه به صورت گمنام نقش داشتند، تصریح کرد: امروز ملت ایران با توجه به انتخاب خود در جهان سربلند است و به همگان نشان داد که همچنان زنده و پویا است.

وی اضافه کرد: با پیروزی دولت تدبیر و امید مسیر عدل و عقل بار دیگر به جامعه بازگشت و امروز کشور در مسیر عقلانیت و تدبیر قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم دولت تلاش، توسعه و عقلانیت است، خاطرنشان کرد: ملت با آگاهی، عقلانیت، دوراندیشی و هوشیاری این کار بزرگ را انجام داد و امروز افرادی که در این دولت مسولیت دارند با تمامی تلاش و اهتمام به دنبال خدمت رسانی به مردم هستند.

مشاور ارشد رییس جمهور با بیان این‌که در جریان انتخابات سال گذشته یک تدبیر ملی برای تغییر شکل گرفت، ادامه داد: انتخابات تنها راه ممکن برای باز کردن درهای سیاسی کشور بود، البته مشکلاتی در این مسیر مانند اینکه نمی شود تغییر ایجاد کرد وجود داشت که با تلاش گستره و همت ملی این واقعیات شکل گرفت که راهی جز انتخابات برای تغییر وجود ندارد.

وی انتخابات را تنها راه تنفس ملت عنوان کرد و گفت: در انتخابات سال گذشته آرام آرام موتور خاموش شده روشن شد و در تدبیر بعدی تلاش برای ایجاد ائتلاف حول محور شخصیت ها و جریان های سیاسی شکل گرفت که به لطف خداوند متعال جریان های سیاسی از این پیچ خطرناک نیز عبور کردند و عزم ملی و تلاش برای وحدت و ائتلاف محقق شد و شور و نشاط به همه جا گسترش یافت و مردم در بسیاری از جاها از ستادها هم جلوتر بودند.

یونسی در ادامه ترکیب دولت یازدهم را ترکیبی از همه جریان های اصیل سیاسی کشور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور خود بارها عنوان کرده که اعتدال گرا است و هیچ موقع نگفته که اصلاح طلب است و دولت را از ترکیب اعتدال گرایان اعم از چپ و راست تشکیل داده که این مهم نیاز و ضرورت کشور برای توسعه و آبادانی است.

وی وارد شدن احساسات به مدیریت را فاجعه آمیز بیان کرد و گفت: اگر احساسات وارد مدیریت شود فاجعه ایجاد می کند، زیرا مدیریت با احساسات اداره نمی شود، لذا باید با عقلاتیت کارها را به پیش برد که این نیز از ضروریات کشور است.

وی در ادامه شکستن تحریم های ظالمانه جهانی علیه کشور و همچنین حل مشکلات اقتصادی را دو الویت مهم کاری دولت عنوان کرد و گفت: دولت از ابتدا تلاش کرد که اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور را بشکند و در این مسیر عده ای که نمی خواهند این دولت توفیق پیدا کند به مخالفت با روند مذاکره پرداختند و به اصطلاح دلواپس شدند، اما همه باید بدانیم که این یک کار بزرگ برای کشور است که حتی اگر قراردادی هم منعقد نشود، بزرگترین دستاورد آن شکسته شدن اجماع جهانی علیه کشور می باشد که حاصل شده است.

مشاور ارشد رییس جمهور پیشبرد مسائل هسته ای را در مسیر رعایت خطوط قرمز و اساسی کشور عنوان کرد و گفت: این مذاکرات با نظر مقام معظم رهبری صورت گرفته و خطوط قرمز و اساسی کشور نیز رعایت شده، بنابراین این‌که بعضی دلواپس این روند می شوند به واقع بیشتر دلواپس شکست های بعدی خود هستند.

وی اولویت مهم دیگر کاری دولت را حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: دولت در این خصوص برنامه و تدبیر دارد و با دغدغه نسبت به حل این مشکلات گام برمی دارد.

وی هر گونه تندروی را به زیان و ضرر کشور دانست و گفت: کشور بدون رقابت سیاسی یعنی حرکت به سمت نابودی و اگر جریان اصولگرا نباشد جریان اصلاح طلبی هم وجود ندارد و آن چیزی که نباید وجود داشته باشد تندروی و بی اخلاقی است.

وی اظهار داشت: کشور دارای دو جریان سیاسی اصلاح طلبی و اصولگرایی می باشد و هر دو مانند یک بال برای پیشرفت کشور ضروری هستند.

مشاور ارشد رییس جمهور با بیان این که اصولگرایان دارای افراد سالم، منصف و صالح هستند و ما با اصولگرایان دشمنی نداریم، گفت: باید انصاف داشت و نسبت به رقیب این گونه فکر نکرد که هیچکدام نباید دارای پست مدیریتی باشند، زیرا ما با اصولگرایان دشمنی نداریم، بلکه باید دشمن راه های غلط و اشتباهات باشیم.

وی با بیان این‌که اصولگرایان از براداران و دوستان ما هستند، گفت: هر کسی با منطق تدبیر و عقل همراه باشد، می تواند در اداره جامعه کمک حال دولت باشد و نباید فقط به طرد افراد فکر کنیم.

یونسی در ادامه استاندار کرمانشاه را فردی تلاشگر دانست که با تلاش و اعتدال و میانه روی سعی در توسعه استان دارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان