arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

روزنامه متروی انگلیس: ایران ثابت کرده که شکست دادنش سخت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 روزنامه مترو چاپ انگلیس پیش از آغاز دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 در گزارشی تحت عنوان ˈچرا ایران یک کشور فوتبالی است؟ˈ نوشت: خیلی ها با اینکه هرگز در ایران نبوده اند اما باز هم فکر می کنند شناخت خوبی از این کشور دارند. ولی آنچه از چشم عموم پنهان مانده است، سابقه و تاریخچه غنی ایران در فوتبال است.

ایران یکی از بزرگ ترین تیم های فوتبال آسیا است که سه قهرمانی در جام ملت های آسیا و چهار قهرمانی در فوتبال غرب آسیا را در کارنامه دارد، منزلگاه دربی بزرگ دو تیم پرسپولیس و استقلال و همچنین خاستگاه اسطوره های فراموش نشدنی مثل علی دایی برترین گلزن جهان است.

اما آیا نسل کنونی این تیم می تواند برای اولین بار به دور دوم جام جهانی صعود کند؟

تیم ایران با مربیگری کارلوس کی روش که نام بسیار شناخته شده ای در دنیای فوتبال است، به یک تیم کاملا دفاعی و سازمان یافته تبدیل شده است که در هشت بازی آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی فقط دو گل خورد.

این تیم با تکیه بر خط دفاعی خود و حضور همیشه در صحنه امیر حسین صادقی و سید جلال حسینی، با سیستم 1-3-2-4 بازی می کند.

هر دوی این مدافعان میانی هم در بازی هوایی و هم در بازی زمینی قدرت بالایی دارند و در صورت لزوم بی مهابا وارد چالش می شوند و یا تکل می کنند.

گاهی هم از آنها خواسته می شود به یارگیری نفر به نفر بپردازند و مثل چسب به مهاجمان حریف بچسبند.

با وجود این عملکرد دروازه بان و دیگر مدافعان تیم ایران در هاله ای از ابهام قرار دارد. در چپ دفاع ایران احتمالا مهرداد پولادی بازی خواهد کرد در حالیکه در راست خط دفاعی رقابت بین خسرو حیدری و مهرداد بیت آشور است در حالیکه رحمان احمدی و دانیل داوری نیز برای پست دروازه بانی رقابت می کنند.

دو هافبک تیم ایران نیز احتمالا کاپیتان جواد نکونام و آندرانیک تیموریان خواهند بود.

با توجه به اینکه دفاع در اولویت برنامه های کی روش است، چه کسی وظیفه گلزنی را بر عهده خواهد گرفت؟

این وظیفه بر عهده اشکان دژاگه قرار گرفته است که خلاق است و به خصوص در ضد حملات سرعت بالایی دارد. بازیکنی که علاقه زیادی به گلزنی دارد و با پای چپش خیلی خوب کار می کند. زوج او در راست خط حمله احتمالا علیرضا جهانبخش خواهد بود که همانند دژاگه می توانند در ضد حملات نقش به سزایی داشته باشند.

در نوک حمله نیز رضا قوچان نژاد معروف به ˈگوچیˈ بازی می کند. بازیکن سرعتی دیگری که رکورد 10 گل در 14 بازی ملی را دارد.

مترو در پایان این گزارش آورده است: با وجود اینکه تمامی احتمالات علیه تیم ایران است اما این تیم ثابت کرده که شکست دادنش سخت است و با حضور کی روش نباید دست کم گرفته شود و برای هیچ تیمی حتی آرژانتین حریف دست و پا بسته ای نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان