arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۱۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

سرنوشت مائده 7ساله همچنان در هاله ای از ابهام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیچ کس نمی داند چه شده و از آن روز که مادر آخرین بوسه را بر گونه دخترک زد و راهی مدرسه اش کرد ، چه بر سر مائده کبرایی گذشته است. 20 روز در بی خبری مطلق گذشته و از چهارم خرداد تا 24 خرداد برای والدین مائده مانند 20 سال یا شاید بیشتر از آن سپری شده است.

مسئولان انتظامی و آگاهی شهرستان بندر انزلی رسیدگی به این موضوع را بر عهده دارند و علاوه بر آن تیمی ویژه از پلبیس آگاهی استان گیلان نیز برای رسیدگی به این موضوع وارد کار شده است. پلیس آگاهی کل کشور نیز تیمی تخصصی برای رسیدگی و بررسی ابن موضوع تشکیل داده اما تا کنون سرنخی از مائده به دست نیامده است و گرچه فرضیه های مختلفی برای مفقود شدن این دخترک هشت ساله مطرح است اما آنطور که سرهنگ محمدرضا خیرخواه ، معاون اجتماعی پلیس گیلان گفته است:« شواهدی مبنی بر اینکه ربوده شدن این دختربچه را اثبات کند وجود ندارد و در حال حاضر بحث مفقودی او مطرح است نه ربوده شدن». او همچنین از تشکیل تیمی تخصصی در پلیس آگاهی کشور برای پیگیری این موضوع خبر داد و گفت که« پلیس تمام تلاش خود را برای پیدا کردن این دختر انجام می دهد و در حال حاضر نیز رسیدگی به این پرونده با جدیت ادامه دارد».

مائده کی مفقود شد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی تدبیر24 ماجرا از جایی آغاز شد که پس از اتمام امتحانات این دانش آموز کلاس اولی مسئولان مدرسه شهید جعفری نیا از والدین دانش آموزان می خواهند که برای آشنایی ببشتر با کتب سال دوم ابتدایی دانش آموزان حدود دو هفته ای بیشتر به مدرسه بیایند اما در روز چهارم خرداد ماه که از روزهای نخست اجرای این طرح بود، مسئولان مدرسه بدون اطلاع دادن به والدین مائده در حوالی ساعت 10:30 صبح دانش آموزان را تعطیل کردند و زمانی که برادر این دخترک برای به خانه آوردنش به دنبالش رفته متوجه غیبت خواهرش شده و موضوع را به مادرش اطلاع داده است.

چند روز پس از مفقود شده مائده شایعات مختلفی دراین باره در سطح شهرستان و استان دهان به دهان شد و عده ای از ربوده شدن مائده صحبت کردند و برخی حتی شایعات دیگری را مطرح کرده و از ربودن افراد دیگر در این استان خبر دادند، موضوعی که با تکذیب پلیس استان گیلان روبه رو شد و البته با پیدا شدن دختر 14 ساله ای که گفته می شد ربوده شده کم کم روبه فراموشی رفت.

ماجرای مائده اما ادامه دارد ، برخی از مسئولان شهری نظیر امام جمعه ، رییس شورای شهر و ... به خانه والدین این دختر رفته و با خانواده اش دیدار کردند ، صفحاتی در فضای مجازی در این خصوص ایجاد شد و عکس های از این دختر در سطح شهرستان بندر انزلی و توابع آن منتشر شد که در آن از کسانی که از وضعیت مائده با خبرند خواسته شده که با پدر و عموی مائده و یا پلیس آگاهی گیلان تماس بگیرند اما تاکنون اتفاق مهمی در رابطه با این پرونده رخ نداده تا سرنوشت مائده هشت ساله همچنان در ابهام بماند.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ فلاح کریمی ، رییس پلیس آگاهی گیلان درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده می گوید: تحقیقات در پرونده این دختر بچه در حال انجام است اما تا کنون اتفاق خاصی در آن رخ نداده است. متاسفانه این مدرسه و ساختمان های اطراف آن فاقد دوربین های مداربسته بودند، بنابراین تصویری در این خصوص در دست ما نیست. سرهنگ فلاح کریمی شایعات مربوط به ربودن دیگر افراد در سطح شهرستان و استان گیلان را نیز تکذیب کرد و گفت: گیلان از امن تربن استان های کشور است و چنین شایعاتی از اساس کذب است ، ضمن اینکه ربوده شدن مائده نیز تنها یکی از فرضیاتی است که در این بین مطرح است و هنوز معلوم نیست که این دختر ربوده شده باشد.


حساسیت مردم

مردم بندر انزلی نیز نسبت به این موضوع حسایت زیادی پیدا کرده و پیگیر آن هستند ، بطوریکه وقتی چندی پیش خبر پیدا شدن مائده در سطح شهر منتشر شد بسیاری از آنان به مقابل منزل خانواده کبرایی رفتند اما خبر پیدا شدن این دخترک تکذیب شد. مریم یکی از اهالی انزلی است ، او از اینکه این اتفاق در شهرش رخ داده ناراحت است و می گوید: دخترک بیچاره حتما والدینش آرزوهای زیادی برایش داشته اند و حالا معلوم نیست چه بلای سرش آمده ، در شهر عمدتا می گویند مائده دزدیده شده اما واقعا از سرنوشتش خبری نیست. سبا از اهالی تهران است که این روز ها به همراه خانواده به بندرانزلی سفر کرده ، او نیز درباره فضای شهر گفت: در بخش هایی از دیوارهاس شهر عکس ها و تصاویری از دختربچه ای تپل نصب شده و در آن از شهروندان خواسته اند که اگر خبری از وی دارند آن را اطلاع رسانی کنند ، در بسیاری از مناطق شهر نیز درباره این موضوع صحبت می کنند و احساس می کنم نسبت به آخرین دفعه ای که به انزلی آمدم تعداد گشت های پلیس در شهرستان افزایش داشته است.

سکوت خانواده

خانواده کبرایی این روزها اما سکوت کرده اند ، آنها در جواب تماس های خبرنگار ما از ممنوعیت مصاحبه شان با رسانه ها صحبت کرده و گفتند که درباره هیچ موضوعی صحبت نمی کنند مگر اینکه پلیس آگاهی انزلی به آنان اجازه صحبت کردن بدهد.


منبع: تدبیر24


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
2
با سلام و آرزوی بازگشت مائده عزیز به جمع خانواده لطفا از صدا و سیما طلب کمک نمائید تا با اجرای برنامه ای سراسری ، خانواده مائده را یاری نمایند.
خداوند پشت و پناه و نگهدار مائده عزیزمان باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
4
دعا می کنم پیدا بشه خیلی زود واقعا سخته
نظرات بینندگان