arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

وزیر کشاورزی: تامین بازار ماه رمضان از تولید داخل /نرخ خرید شیر خام هنوز تصویب نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر جهاد کشاورزی از اجرا و بهینه‌سازی ساختار وظایف بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: بازار ماه رمضان با توجه به تولید و تامین ذخایر اقلام مورد نیاز از محل تولید داخلی تنظیم می‌شود.

محمود حجتی در حاشیه هشتمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و تامین ذخایر مورد نیاز در زمینه اقلام غذایی کشور است و این اطمینان را به همه مصرف‌کنندگان می‌دهد در ارتباط با ذخایر مورد نیاز ماه رمضان به ویژه کالاهای اساسی مانند برنج، مرغ، گوشت قرمز و ... هیچ مشکلی وجود ندارد.

اجرای وظایف بازرگانی کشاورزی در دستور کار

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پس از گذشت چندین ماه از اجرای قانون انتزاع چرا حاصلی از نتایج اجرای این قانون مشاهده نمی‌شود؟ گفت: با توجه به تشکیل و راه‌اندازی دفتر "قائم مقام وزیر در امور بازرگانی" و ساماندهی وظایف بازرگانی بخش کشاورزی در این وزارتخانه درصدد هستیم بتوانیم قانون انتزاع را هر چه بهتر اجرا کنیم که در این راستا ساختار بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی و تجدیدنظر است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه انجام شده این است که برای تکمیل ساختار اجرایی قانون انتزاع چند دستورالعمل از دولت مصوب شده که در حال طی مراحل نهایی و ابلاغ برای اجراست.

نرخ خرید شیر خام هنوز تصویب نشده است

حجتی اعلام کرد: در مراکز تصمیم‌گیری و کارگروه تنظیم بازار مباحث مختلفی در رابطه با تعیین قیمت خرید شیرخام از دامداران مطرح شد و رقم 1440 تومان در نظر گرفته شده اما هنوز این نرخ تصویب و ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه آیا یارانه شیر ادامه پیدا می‌کند یا با اعلام این قیمت، بازار شیر خام و سایر محصولات لبنی آزاد خواهد شد؟ گفت: باید شیر خام از دامداران به این نرخ خریداری شود و برای در نظر گرفتن یارانه می‌توان در هنگام عرضه، راهکارهایی مانند یارانه مدارس و ... این افزایش قیمت را جبران کرد.

1300 میلیارد تومان اعتبار برای حفظ منابع آبی

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: محدودیت منابع آب در کشور وجود دارد و باید بتوانیم این منبع لایزال الهی را ذخیره‌سازی کنیم و بهترین روش برای حفظ منابع آب و خاک اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

حجتی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که از گذشته وجود داشته و هم اکنون ادامه دارد بهره‌وری پایین مصرف آب در بخش کشاورزی است که باید آن را طریق از تقویت سیستم‌های نوین آبیاری، روش‌های انتقال آب با لوله و کانال‌های بتنی و سیستم‌های تحت فشار آب افزایش داد که دولت و مجلس توجه مناسبی به آبیاری تحت فشار کرده‌اند اما منابعی که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد با توجه به ضرورت‌های موجود بسیار فاصله دارد.

وی ادامه داد: دو ردیف بودجه برای در ارتباط با منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری منابع آب وجود دارد که یک ردیف 300 میلیارد تومانی در بخش ردیف های عمومی و یک بند «ش» حدود هزار میلیارد تومان است اما امیدواریم با توجه به حجم وظایف گسترده وزارت جهاد کشاورزی و نیاز اعتباری چندین برابری بتوانیم از طریق دولت و مجلس اعتبارات مورد نیاز دیگری را نیز در قالب تبصره‌ها و سفرهای استانی به این طرح ها اختصاص دهیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان