arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

با نسخه‌های احمدی نژادی، بیکاری مهار نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات علمی دانشگاه علامه درباره مهم ترین اولویت و چالش دولت در شرایط کنونی گفت: بیکاری جوانان مهم ترین تهدید دولت است و اگر بنده به جای رئیس جمهور و تیم اقتصادی او بودم همه ی کارهایم را تعطیل می‌کردم و می‌رفتم سراغ ایجاد شغل برای جوانان بیکار.
 
با نسخه های احمدی نژاد بیکاری مهار نمی‌شوددکتر مهدی تقوی توضیح داد: واقعیت این است که من نگران این همه جوان بیکار در کشور هستم و امیدوارم هر چه سریعتر دولت محترم کاری برای اشتغال انجام دهد، چرا که در صورت ادامه دار بودن روند بیکاری جوانان، تبعات اجتماعی – سیاسی نامناسبی در جامعه، گریبان جامعه ایران را خواهد گرفت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از جوانان بیکار هم اکنون فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: متاسفانه این جوانان وقتی می بینند با داشتن مدارک لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکترا نمی‌توانند کار مناسبی پیدا کنند، تبعات این مشکل برای جامعه بسیار خواهد بود.
 
تقوی ادامه داد: انتظار داشتیم دولت جدید وقتی بر سرکار آمد در حوزه اشتغال اتفاقات جدیدی رخ دهد، که فعلا  اتفاق مهمی در این حوزه رخ نداده و این باعث نگرانی بسیار زیاد من شده است.
 
وی گفت: طبق آمارهای رسمی که خود دولتی ها می‌دهند، میلیون ها جوان در حال حاضر کار ندارند و ما باید این مسئله را جدی تر بگیریم.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه در ادامه با بیان اینکه دولت باید هر چه سریعتر با اجرای طرح های منسجم و علمی و کارشناسی شده برای اشتغال جوانان کاری بکند، گفت: ورود 10 میلیون نفر به بازار کار در سالهای آتی یک خطر بسیار جدی است که برای جامعه جوان ما خوب نیست.
 
وی از دولت یازدهم  خواست تا با نسخه هایی که دولت های قبلی می‌خواستند بیکاری را کاهش دهند به جنگ بیکاری نروند .
 
تقوی  در ادامه گفت و گو با مشرق افزود: متاسفانه دولت‌های قبلی مثل دولت آقای احمدی نژاد فکر می‌کردند با پرداخت وام و تسهیلات میتوانند بیکاری را کاهش دهند، اما هیچ گاه موفق نبودند و دولت دهم با پرداخت چند هزار میلیاردتومان وام به بنگاه‌های زودبازه می‌خواست شغل پایدار ایجاد کند و دولت اقای خاتمی نیز همین کار را کرد، اما تجربه نشان می‌دهد با پرداخت تنها وام شغل ایجاد نمی‌شود.


برچسب ها: بیکاری ، تبعات ، تهدید ، اشتغال
نظرات بینندگان