arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

عارف: من فضا را خالی نکرده‌ام چرا که نگاهمان مبتنی بر این بود که تکلیف مان را انجام دهیم/ باید بتوانیم آن 27 درصدی که در انتخابات شرکت نکردند را در مرحله بعد به صحنه بیاوریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"محمدرضا عارف" با حضور در نمایشگاه عکس جلوه حضور که به مناسبت سالروز انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در موسسه فرهنگی صبا برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه عکس فاقد وجود صحنه‌های دانشگاهی بود، چرا که جوانان و دانشجویان نقش کلیدی را در انتخابات و به صحنه کشیدن مردم و سیاسیونی که انگیزه حضور در انتخابات نداشتند، ایفا کردند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انتظار بود که صحنه‌های فعالیت دانشجویان و دانشگاهیان در زمان انتخابات در این نمایشگاه وجود داشته باشد که البته این نمایشگاه متعلق به ده روز آخر انتخاباتی بود و دانشگاه‌ها در آن زمان تعطیل بود.
 
عارف درباره اینکه آیا از کنار کشیدن در صحنه انتخابات به نفع کاندیدای دیگر اظهار پشیمانی نمی‌کند و یا اینکه فضا را در آن زمان خالی کرده گفت: من فضا را خالی نکرده‌ام چرا که نگاهمان مبتنی بر این بود که تکلیف مان را انجام دهیم.
 
وی گفت خوشبختانه همه در صحنه حضور داشتند و نتیجه انتخابات لزوما پیروزی نیست بلکه انجام یک وظیفه است.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان اظهارداشت: تغییر ایجاد یک فضای خوب و برگرداندن امید در جامعه از جمله موضوعات مهمی بود که توانستیم با حضورارزشمند مردم و انتخاب دولت یازدهم به آن دست پیدا کنیم.
 
عارف درباره اقدامات لازم به منظور حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی در جامعه گفت: مهمترین مسئولیت در این راستا برعهده دولت است تا بتواند وعده‌هایی را که در زمان انتخابات به مردم داده بود و حتی مطالبات و صحبت‌های دیگر کاندیداها را محقق کند تا سرمایه اجتماعی بدین طریق حفظ شود.
 
عارف به وظیفه تشکل‌ها و نهادهای سیاسی در ارتقاء سرمایه اجتماعی اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت ما حضور مردم در انتخابات است که یک بار دیگر حضورشان را به همه با قدرت نشان دادند و مهمترین مسئله برای تمام جریانات سیاسی در داخل نظام حفظ این سرمایه است که در طول یکسال گذشته تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داده‌ایم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلت نظام ادامه داد: ما باید بتوانیم آن 27 درصدی که در انتخابات شرکت نکردند را در مرحله بعد به صحنه بیاوریم به همین خاطر بود که من بحث ارتقاء سرمایه اجتماعی را در حد توان‌مان مطرح و دنبال کردیم که البته با حضور در استان‌ها و مجامع مختلف سعی در حفظ چنین سرمایه‌ای را داریم.
 
عارف درباره آخرین وضعیت کانون اساتید گفت: از همان روزهای بعد از انتخابات یازدهم در سال 92 بحث تشکیل یک تشکل فراگیر صنفی اساتید مطرح و در آن هزار نفر از اساتید ابتدا از بنده و سپس دکتر روحانی حمایت کردند که این تعداد بعد از انتخابات به بیش از 2000 نفر رسید.
 
وی افزود: مراسمی که در دانشگاه تهران برگزار شد،تقاضای تشکیل یک تشکل فراگیر برای اساتید مطرح شد و به همین منظور کارگروهی از اساتید دانشگاه تهران به منظور بررسی موضوعات و اقدامات لازمه در این باره تشکیل شد که در ظرف یک الی دو ماه به نتایج لازم برای نیاز تشکل فرهنگی، صنفی و علمی دست پیدا کردیم.
 
عارف گفت: تاکنون روند خوبی را برای تشکیل کانون اساتید پیش برده ایم که اساسنامه آن در حال حاضر تصویب و تقدیم وزارت کشور شده تا انشاءالله هرچه سریعتر مجوز فعالیت این کانون را به ما بدهند.
 
عارف گفت: در عین حال همزمان در برخی از دانشگاه‌ها فعالیت‌هایی به صورت غیر رسمی آغاز شده تا انشاءالله در ماه‌های آینده فعالیت رسمی را آغاز کنیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آخرین وضعیت مجوز روزنامه گفت: مجوز لازم را گرفته‌ایم و منتظر رفع مشکلات اقتصادی در این باره هستیم.
 
وی ارزیابی خود را از عملکرد دولت یازدهم در مسائل اقتصادی مطلوب عنوان و تصریح کرد: بیشتر از این نمی‌توانم قضاوت کنم، انشاءالله که دولت تدبیر و امید در حل مشکلات اقتصادی موفق عمل کند.
 
عارف درباره برنامه‌های فرهنگی دولت یازدهم گفت: باید توجه داشته باشیم که در چه شرایطی دولت یازدهم روی کار آمد اما در مجموع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت ده ماه موفق عمل کرده است.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان خاطرنشان کرد: همه در موضوعات فرهنگی دخالت می‌کنند اما دولت با وجود این مخالفت‌ها و مشکلات موفق عمل کرده و باید با حمایت بیشتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خود را برای ایجاد فضای امن تر، آرام تر و آزادتر برای فرهنگیان فراهم کند.
 
نظرات بینندگان