arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

عارف: ما مجوز روزنامه امید ایرانیان را گرفتیم/ دولت در حوزه فرهنگی موفق است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه "دولت و وزارت ارشاد تاکنون فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگ داشته‌اند و موفق هم بوده‌اند"، گفت: وزارت ارشاد باید با حمایت بیشتری در جهت ایجاد فضای امن‌تر و آزادتر برای فرهنگیان اقدام کند.

محمدرضا عارف در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس خبرگزاری ایسنا که با موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برگزار شده است، در جمع خبرنگاران گفت: در بخش فرهنگ مشکلات و موانعی زیادی وجود دارد و همه در آن بخش دخالت می‌کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین خاطرنشان کرد: دولت در حوزه فرهنگی تاکنون موفق بوده است ولی در عین حال باید به این نکته هم توجه کنیم که دولت در چه شرایطی روی کار آمد.

وی همچنین در ارزیابی خود از فعالیت‌های دولت در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: روند فعالیت‌های دولت برای مقابله با مفاسد اقتصادی خوب و مطلوب بوده است.

عارف با اشاره به اینکه "پس از انتخابات ریاست جمهوری یک سرمایه اجتماعی شکل گرفت که باید از آن مراقبت کرد"، گفت: من در انتخابات تکلیف خود را انجام دادم و فضا را خالی نکردم. موفقیت در انتخابات لزوماً به معنای پیروزی در این انتخابات نیست بلکه همین که مردم در انتخابات حضور یافتند و تغییری در جامعه ایجاد و امید به جامعه بازگردانده شد، یک موفقیت بزرگ است و من بابت آن خوشحالم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان، دولت را مهمترین نهاد مسئول حفظ سرمایه اجتماعی دانست و تاکید کرد: برای حفظ این سرمایه اجتماعی، دولت باید وعده‌های خود را عملی کند و حتی مطالبات دیگری که در صحبت‌های سایر نامزدهای انتخاباتی نیز بود، عملیاتی شود. البته تشکل‌ها و نهادهای سیاسی هم وظیفه حفظ این سرمایه اجتماعی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ما در بنیاد امید ایرانیان در یک سال گذشته با همین هدف تلاش کردیم و اکنون در حال بررسی هستیم که چگونه آن 27 درصدی را که در صحنه انتخابات حضور نیافتند، به صحنه بیاوریم. من با حضور در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف کشور در جهت حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی تلاش می‌کنم.

عارف افزود: در همین راستا بحث ایجاد تشکل فراگیر صنفی اساتید پس از برگزاری انتخابات مطرح شد و از سوی هزار استادی که در انتخابات از من حمایت کردند و بعد از انتخابات هم این تعداد به دو هزار نفر رسید، تقاضا شد که تشکل صنفی،‌ علمی و فرهنگی برای اساتید ایجاد شود. برای این منظور کارگروهی از اساتید دانشگاه تهران تشکیل و اساسنامه این تشکل هم تنظیم و تقدیم وزارت کشور شد که امیدوارم وزارت کشور سریعتر مجوز فعالیت این تشکل را صادر کند. البته بصورت غیررسمی فعالیت این تشکل‌ در برخی دانشگاه‌ها آغاز شده است و امیدواریم در ماه‌های اخیر فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، درباره زمان انتشار روزنامه امید ایرانیان نیز گفت: ما مجوز این روزنامه را دریافت کرده‌ایم اما مشکلات اقتصادی برای انتشار این روزنامه داریم و هرگاه این مشکلات رفع شد، این روزنامه منتشر می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان