arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

رییس دانشگاه علامه طباطبایی :علامه کانون کشاکش های سیاسی نخواهد شد/هیچ یک از اعضای هیات علمی ما اخراج نشده اند

تمامی اعضای هیات علمی، هر تفکری که داشته باشند، برای ما محترمند. هر کسی با هر شیوه ای که وارد شده باشد جزو خانواده دانشگاه علامه است و تا زمانی که خدمات علمی مناسبی را ارایه دهد مشکلی برای ادامه همکاری نخواهد داشت و تا کنون نیز هیچ استادی از دانشگاه کنار گذاشته نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین سلیمی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی به پرسش های مختلفی از جمله تفکیک جنسیتی، تغییر سرفصل های رشته علوم سیاسی، کاهش رتبه دانشگاه، فعالیت های تشکل های دانشجویی ، وضعیت دانشجویان بورسیه ، استادان اخراجی و دانشجویان ستاره دار ... پاسخ داد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی متولد 1342 در شیراز، پژوهشگر و استاد رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل است.

نویسندگی و تهیه کنندگی و مدیر در سازمان صدا و سیما، قائم مقامی مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات، ریاست بر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی و ریاست بر دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی سلیمی است.

وی که از سال 1389 تاکنون نایب رییس انجمن علوم سیاسی ایران بوده است، از جمله نخستین روسای دانشگاه ها بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و برای بازگرداندن آرامش، امید و نشاط به از روز 11 شهریورماه سال 1392 به ریاست بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور برگزیده شد.

آنچه که در زیر می خوانید، متن گفت وگوی ایرنا با رییس دانشگاه علامه طباطبایی است:



س: آقای دکتر به نظر شما علت حذف برخی رشته های علوم انسانی در دانشگاه ها چیست؟ برخی کارشناسان اعتقاد دارند که دلیل این امر عدم استقبال دانشجویان از این رشته هاست. آیا شما با این نظر موافق هستید؟

- در مورد اینکه بعضی رشته های علوم انسانی و اجتماعی در کارشناسی دیگر متقاضی زیادی ندارند و به همین دلیل دنبال حذف و دانشجو نگرفتن در این رشته ها هستند باید توضیح کلی را ارایه دهم.

در بسیاری از رشته های علوم انسانی دانشجویان بسیاری جذب می شوند و به طور مثال در حال حاضر 30 هزار دانشجوی علوم سیاسی و 200 هزار دانشجوی روانشناسی در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند که آمار بسیار بالاتر از گنجایش بازار کار این رشته ها است.

بخش عمده و بیش از 80 درصد این دانشجویان در دو دانشگاه آزاد و پیام نور تحصیل می کنند و سهم دانشگاه های دولتی در هر رشته بسیار کم است و به نظر می رسد اگر بخواهند محدود سازی را انجام دهند باید این اتفاق در دانشگاهی که تعداد زیادی را جذب می کنند، صورت گیرد.



س: دانشگاه علامه طباطبایی در این زمینه چه سیاست و برنامه ای دارد؟

- به نظر می رسد دانشگاه های دولتی به خاطر تلاش برای حفظ کیفیت و دادن آموزش با کیفیت ممنوعیتی در جذب دانشجویان در این رشته ها نخواهند داشت. سیاست دانشگاه ما تنها محدود کردن جذب دانشجویان در این رشته ها است و به طور حتم سعی خواهیم کرد آموزشی با کیفیت را به آنها ارایه دهیم.



س: شما اشاره کردید که تعداد دانشجویان برخی رشته های علوم انسانی از میزان نیاز بازار کار بیشتر است و در عین حال 80 درصد دانشجویان این رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور مشغول به تحصیل هستند. به نظر شما چه تفاوتی بین دانشجویان دانشگاه های دولتی و دانشگاه های آزاد و پیام نور وجود دارد؟

- وقتی در بازار آموزش عالی تعداد دانشجویان زیاد می شود ، امتیاز بالاتر متعلق به کسانی است در دانشگاه های معتبر با کیفیت تحصیل بهتر درس خوانده اند و این مساله در تمام دنیا دیده می شود. در کشورهای مختلف هم ، دانشگاه های زیادی وجود دارند که دانشجو جذب می کنند اما به طور حتم مدارک دانشجویان معتبر دنیا با آنها قابل قیاس نیست.



س: آیا شما دانشگاه علامه طباطبایی را از جمله دانشگاه های معتبر و به نوعی دارای برند می دانید؟

- قطعا همینطور است. دانشگاه علامه طباطبایی یک برند معتبر و یک دانشگاه مادرتخصصی در حوزه علوم اجتماعی و انسانی است. شاید ما دانشجویان کمتری را جذب می کنیم اما کیفیت آنها بسیار متفاوت است و بازار کار نقش مهم تری را می توانند ایفا کنند.



س: آقای سلیمی یکی از مسائلی که در دوره گذشته ریاست بر دانشگاه علامه طباطبایی را بسیار چالش برانگیز شده بود، موضوع اجرای برنامه تفکیک جنسیتی در کلاس های درس بود. آیا همچنان این سیاست را پیگیری خواهید کرد؟

- اتفاقی که در دانشگاه ما رخ داده این است که بیشتر کلاس ها به صورت جداگانه برگزار می شود و این تفکیک از 3 سال پیش در دانشگاه ایجاد شده ، همچنان ادامه دارد و فعلا نیز تداوم خواهد داشت.بسیازی از قضاوت هایی که در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه ما شده است بر اساس یافته های فردی بوده و البته بعضی ها از حالت فردی نیز خارج شده است.

ˈ2 هزار و 400 دانشجو به من در مخالفت تفکیک جنسیتی دانشگاه نامه نوشتند و خواهش کردند این تغییر ایجاد شود و استادانی هم داریم که مخالف و یا موافق تفکیک بوده و نامه هایی نیز از صدها دانشجو در موافقت با این مساله ارسال کرده اند اما هیچ یک از این اظهار نظرات براساس مطالعه علمی نیست.ˈ

ما براساس مطالعه علمی می توانیم تشخیص دهیم اتفاقی که تنها در دانشگاه ما رخ داده، چه میزان تاثیردر وضعیت دانشجویی دانشجویان یا روحیات دانشجویان داشته است ؟ آیا دانشجویان در کلاس های تفکیک شده احساس آرامش می کنند یا احساس می کنند اعتماد به آنها وجود ندارد؟

اما تاکنون مطالعه علمی در این باره صورت نگرفته است. ما تاثیر این مساله را در ازدواج های دانشجویی نمی دانیم. تداوم این مساله در وضعیت اقتصادی دانشگاه به ضرر ماست و تعداد کلاس های ما بسیار بیشتر شده است ، ما مجبور به برگزاری 2 برابر کلاس ها هستیم.

بنابراین باید ببینیم که مشکلات اخلاقی دانشجویان در مقایسه با سایر دانشگاه ها مثل تهران و شهید بهشتی که این طرح اجرا نشده بیشتر شده یا کمتر شده است؟ ما باید در دانشگاه علامه که دانشگاه علوم انسانی کشور است مطالعه علمی داشته باشیم که پاسخ آن در بلند مدت جواب می دهد.

باید با حضور استادان مطالعه ای دراین رابطه داشته باشیم که تفکیک جنسیتی در سه سال گذشته چه اثرات مثبت و منفی دربرداشته و اگر ببینیم تاثیرات مثبت آن بیشتر بوده این کار را ادامه خواهیم داد و حاصل نتیجه خود را برای الگو برداری سایر دانشگاه ها به وزارت علوم اعلام می کنیم. اگر دیدیم تاثیر منفی آن بیشتر است بازهم این مساله را به وزارت علوم ارایه می دهیم.



س: با این حال بسیاری از کارشناسان می گویند اجرای این طرح با آنچه که قانون درباره تفکیک جنسیتی در کلاس های دانشگاهی مدنظر داشته، متفاوت است و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علامه طباطبایی بیشتر میل و اراده فردی بوده تا اجرای قانون؟

- مبنای قانونی که برای این کار به آن استناد شده مصوبه شوای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1366 است و در آن گفته شده کلاس های دانشگاه در صورت امکان جدا شود. همچنین به یک بندی در سند دانشگاه اسلامی استناد شده که البته به نظر من این استناد قابل قبول نیست.

در استناد دوم گفته شده در صورت امکان از همزمانی کلاس ها زن و مرد پرهیز شود و این اشاره ای به جدا کردن کلاس ها ندارد. ما در حال حاضر تصمیم به بازگشت به عقب داریم زیرا در حال حاضر با هماهنگی وزارت علوم به این شیوه استناد شده است.



س: حال که می فرمایید تصمیمی برای بازگشت به عقب ندارید، چگونه به این موضوع رسیدگی می کنید؟

- کارگروهی در دانشگاه علوم اجتماعی برای بررسی دقیق این مساله تشکیل شده ولی باید بدانیم که کار پ‍ژوهشی زمان بر است و حداقل تا چند ماه دیگر طول می کشد اما این بررسی یکی از مبانی تصمیم گیری ما خواهد بود چون بنا داریم در مدیریت فعلی تصمیمات ناگهانی نخواهیم گرفت.



س: یکی از مهم ترین وعده های دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تغییر فضای دانشگاه ها و بازگرداندن امید به آنها بود. شما از شهریورماه سال گذشته مسوولیت دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یکی از پیشروترین دانشگاه های کشور در مورد مسائل دانشجویی را برعهده گرفته اید. فکر می کنید نسبت به گذشته چه میزان فضای دانشگاه تغییر کرده است؟

- تلاش کردیم دانشگاه ما به جای اینکه کانون کشاکش های جناحی و سیاسی باشد، به کانون تفکر و فعالیت های علمی بدل شود ، تلاش کردیم دانشگاه را از کشاکش های جناحی و درگیری های متداول روزمره به دور نگه داریم زیرا دانشگاه باید کانون فعالیت های علمی باشد و این اتفاقی است که در 16 سال گذشته در دانشگاه ما کمتر رخ داده است.



س: حال که می گویید دانشگاه علامه باید از کشاکش های جناحی به دور باشد، برنامه های شما برای رسیدن به ایده آل ها در این رابطه چیست؟

- نتایج کارهای ما به زودی مشخص می شود و باید استادان و دانشمندان حلال مشکلات کشور باشند ، برای مشکلات راهکار پیدا کنند نه اینکه دست آویز کشاکش های جناحی شوند. البته بعضی ها تلاش می کنند ما را از این وضعیت خارج کنند اما ما خواهیم ایستاد تا نگذاریم دانشگاه علامه به وضعیت مد نظر این افراد مبتلا شود.



س: رییس جمهوری در سخنرانی های مختلف و در مجامع گوناگون مشارکت دانشگاه ها و دانشگاهیان را برای حل مشکلات کشور خواستار شده است . آیا برنامه ای برای پاسخ به این دعوت و خواسته رییس جمهوری دارید؟

- همانطور که دکتر روحانی خواسته اند، ما تصمیم داریم به حل مشکلات اساسی کشور کمک کرده و در بهبود مسایل آموزشی تغییرات بنیادینی ایجاد کنیم. در دانشگاه علامه نگاه تمرکز گرا از بین رفته و اختیارات گروه های دانشگاهی به آنها بازگشته و در حال حاضر تمام تصمیمات و فعالیت ها در زمینه مسایل آموزشی و پژوهشی و همچنین جذب اعضای جدید هیات علمی و دانشجویان دکتری به صورت مشارکتی با همکاری گروه ها و اعضای هیات علمی صورت می گیرد.



س: آیا برنامه ای برای تغییر در جذب دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی دارید؟

- فرمول جذب دانشجو را در دانشگاه علامه به گونه ای تغییر داده ایم که از سال آینده بار دیگر مانند چهار سال گذشته رتبه های بالای کنکور را به خصوص در تحصیلات تکمیلی جذب کنیم.

از این پس استعداد های درخشان یا دکتری فقط از طریق کنکور و یا سنجش های دقیق وارد دانشگاه ما می شوند و ما حتی اگر شده تعداد دانشجحویان تحصیلات تکمیلی را محدود کنیم ولی آنها را با رتبه های بالای کنکور یا گزینش های سخت علمی جذب می کنیم. این تغییرات جدی از مهرماه امسال اعمال خواهد شد.



س: یکی از مهم ترین مسائلی که در کشور با آن روبه رو هستیم، موضوع پژوهش به ویژه در حوزه علوم انسانی است. برای ارتقای سطح پژوهش در دانشگاه علامه طباطبایی چه برنامه هایی را انجام داده اید و چه سیاست هایی را دنبال خواهید کرد؟

- جهش جدی در خصوص کارهای پ‍ژوهش خواهیم داشت. سهم ما در تولیدات علمی بین المللی در شان دانشگاه علامه نیست و برنامه های داریم که در سه ماه گذشته رشد ما را به خوبی نشان داده است، قصد داریم مقالات علمی دانشگاه را در فاصله کوتاه دوبرابر کنیم.

تفاهم نامه های زیادی را امضا کردیم تا دانشگاه با دستگاه های اجرای هماهنگ شود و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به حل مشکلات کشور در پروژهای پژوهشی کمک کنند متاسفانه سهم این کار در دانشگاه ما بسیار پایین بوده است.



س: از شهریور ماه سال گذشته که مسوولیت دانشگاه علامه طباطبایی را برعهده گرفته اید، چه اقداماتی برای افزایش همکاری های بین المللی علمی و پژوهشی انجام داده اید؟

- فعالیت های بین المللی را آغاز کرده ایم. اقدامات گسترده ای در ایجاد اتحادیه ای میان دانشگاه های جهان اسلام صورت گرفته است و همچنین پیوندی را میان دانشگاه های فارسی زبان ایجاد خواهیم کرد که قرار است دانشگاه علامه محور این پیوند ها باشد.



س: برای فعالیت های فرهنگی دانشجویان چه برنامه ای دارید؟ بسیاری از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی توقع دارند که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تحولی در فعالیت های دانشجویی و دانشگاه ها رخ دهد.

-دانشگاه ما در گذشته کانون کشمکش ها بوده و متاسفانه توقعاتی که از دانشگاه می رود، بیشتر در حوزه کشمکش هایی این گونه است. در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز تغییرات جدی ایجاد شده تا جایی که دانشگاه ما 2 ماه پیش در زمینه فعالیت های دانشجویی و علمی به عنوان برتر انتخاب شد و این نشان می دهد فعالیت زیادی صورت گرفته است.

اگر منظور بعضی از تحول این است که در دانشگاه ما فعالیت های سیاسی، جناحی و پرسر و صدا اتفاق افتد ، این اتفاق در دانشگاه ما رخ نخواهد داد چرا که ما می خواهیم دانشگاه علامه محوریت علمی داشته باشد و از کانون کشمکش ها دور باشد.



س: در طول سال هایی که آقای شریعتی مسوولیت دانشگاه علامه را برعهده داشتند، تعدادی از استادان این دانشگاه اخراج شده یا بازنشسته شدند و به جای آنها استادان دیگری در هیات علمی جذب شدند. آیا قصد دارید برخی از استادان اخراج شده را برگردانده و برخی از جذب شده ها را کنار بگذارید؟

- هیچ یک از اعضای هیات علمی ما اخراج نشده اند. تمامی اعضای هیات علمی، هر تفکری که داشته باشند، برای ما محترمند. هر کسی با هر شیوه ای که وارد شده باشد جزو خانواده دانشگاه علامه است و تا زمانی که خدمات علمی مناسبی را ارایه دهد مشکلی برای ادامه همکاری نخواهد داشت و تا کنون نیز هیچ استادی از دانشگاه کنار گذاشته نشده است.



س: یکی از دغدغه هایی که دانشجویان و استادان دانشگاه علامه طباطبایی دارند، کاهش رتبه این دانشگاه است، برای ارتقای این رتبه چه تلاش هایی را انجام داده اید؟

- آمار دقیقی از رنکینگ (رتبه) دانشگاه نداریم اما می دانیم دانشگاه ما در سال های گذشته براساس معیارهای وزارت علوم در میان 40 دانشگاه اول نیست اما برای بهبود شرایط اقداماتی صورت گرفته که با انجام این اقدامات به سرعت رنکینگ ما بهبود خواهد یافت.



س: سرفصل های وزارت علوم در خصوص رشته علوم سیاسی برای دوره کارشناسی سال 93-94به دانشگاه ها ابلاغ شده است. گویا انجمن علوم سیاسی ایران نیز با ارسال نامه ای برای رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، توقف موقت یکساله اجرای این سرفصل ها را خواستار شده است. نظر شما به عنوان رییس بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور در خصوص سرفصل های جدید چیست؟

- نامه ای که گروهی از استادان علوم سیاسی نوشته اند به انجمن علوم سیاسی ارتباطی ندارد ، ممکن است آنها جزو انجمن نباشند . آن نامه نیز به هیچ عنوان موضع رسمی انجمن علوم سیاسی نیست. بر این مساله تاکید می کنم و حتی دکتر کاظم سجادپور رییس هیات مدیره انجمن علوم سیاسی نیز این مساله را تکذیب کرده است و نامه تنها نگاه بعضی از استادان علوم سیاسی است.

شورای تحول رشته علوم سیاسی و روان شناسی سرفصل هایش را تصویب کرده و به تایید شورای انقلاب فرهنگی رسیده ، معاون آموزشی وزارت علوم نیز این سرفصل ها را ابلاغ کرده و ما موظف به اجرای آن هستیم و این کار را عملی خواهیم کرد.



س: به هر حال بخشی از استادان علوم سیاسی با سر فصل های جدید مخالف هستند. پیشنهاد شما در این زمینه چیست؟

- به اعتقاد من اگر قرار باشد دگرگونی هم در این سرفصل ها انجام شود باید از کانال شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد. به عنوان یک عضو این شورا می گویم فضای خوبی در شورای تحول علوم انسانی وجود دارد و اعضای این شورا معتقد هستند که سرفصل ها بعد از اجرا می تواند مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به نظر من سرفصل های جدید باید حتما اجرا شود و دانشگاه ما این سرفصل ها را اجرا می کند و به طور حتم اگر مشکل خاصی را مشاهده کنیم آن را به کارگروه تحول اعلام خواهیم کرد و اگر شورای تحول تصمیم به اصلاحات گرفت این اتفاق رخ خواهد داد.



س: شما از جمله استادان بنام رشته روابط بین الملل هستید. نظر شخصی شما درباره سرفصل های جدید چیست؟

- نگاه شخصی من این است که در بسیاری از زمینه ها این تغییرات قابل قبول بوده زیرا در برنامه های قبلی سرفصل هایی بود که براساس نگاه های قدیم نوشته شده و نیاز به تغییر داشت.



س: استادان منتقد نسبت به چه مسائلی مخالفت داشتند؟

- در حال حاضر در سه عنوان درسی نقد وجود دارد که اگر ایراد های اعلام شده درست باشد قطعا در شورای تحول به آنها رسیدگی خواهد شد.



س: یکی از عمده ترین حاشیه های دانشگاه علامه طباطبایی موضوع دانشجویان ستاره دار در دوره گذشته است. از زمانی که مسوولیت این دانشگاه را برعهده گرفته اید، چه تعداد از این دانشجویان موفق شده اند تا بار دیگر تحصیل خود را در دانشگاه از سر بگیرند؟

- تعداد دانشجویان ستاره دار را نمی دانم اما تعداد دانشجویانی که مشکلاتشان حل نشده به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد ، مشکلات آنها از آنجایی که ممکن استد حکم قضایی داشته باشند یا مسایل دیگری، در فراسوی دانشگاه حل خواهد شد.



س: یکی از حاشیه های اخیری که در دانشگاه علامه طباطبایی به وجود آمد، موضوع انتخابات انجمن های اسلامی بود. علت اصلی این حاشیه ها چه بود؟

- دانشگاه از نظر قانونی نقشی در انتخابات انجمن های اسلامی ندارد زیرا آنها اساسنامه ای دارند و براساس همان کارهای مربوط به انتخاتبات را انجام می دهند.

همکاران من در معاونت فرهنگی به دنبال تهیه گزارشی در خصوص درستی این انتخابات هستند که در نشست خود در این رابطه بحث خواهیم کرد و نظر خود را اعلام می کنیم.

برنامه هایی برای گسترش فعالیت های فرهنگی و انجمن های علمی و تشکل های سیاسی داریم اما تلاش می کنیم برنامه های پرحاشیه و جنجال آفرین نداشته باشیم زیرا جنجال و کشمکش و جناح بازی را برای محیط های دانشگاه مانند سم می دانم.



س: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه به معاون دانشجویی شما که همچنان از دوره ریاست قبلی در سمت خود باقی مانده انتقاد هایی دارند. آیا مسایل مطرح شده قابل قبول است؟

- اصلا ضعف معاون دانشجویی خود را قبول ندارم تمام معاونین من آدم های توانایی هستند که صلاحیت کافی را در حل مشکلات و پیشبرد وضعیت دانشگاه دارند.

در مورد تمام همکارانم هرجا که احساس کنم با روند پرشتاب دانشگاه همراه نیستند جلسه خواهم گذاشت و صحبت های جدی تری را انجام می دهم اما خوشبختانه در حال حاضر همه آنها در مسیر مد نظر هستند.



س: دانشگاه علامه بیشترین تعداد جذب بورسیه های دوره گذشته را با 260 دانشجو داشته است. به گفته رییس سازمان امور دانشجویان در اعطای بورسیه به تعدادی از این بورسیه ها تخلف صورت گرفته است. آیا برنامه ای برای برخورد با دانشجویان بورسیه ای که با تخلف بورس شده اند، دارید؟

- از نظر دانشگاه علامه طباطبایی این بورسیه ها همه قانونی هستند چرا که وزارت علوم این افراد را تایید کرده و تمام بورسیه هایی که در دولت قبل و چه در دولت جدید از سوی وزارت علوم و سازمان امور دانشجیوان به ما معرفی شده اند قانونی هستند و باید به تحصیل خود ادامه دهد. همه آنها را نمی توان به یک چشم نگاه کرد زیرا بعضی از آنها در میان چهره های علمی خوب قرار دارند.

زمانی می توانیم از بحث غیر قانونی استفاده کنیم که سازمان امور دانشجویان اعلام کند که بورسیه آنها دچار مشکل است. از وضعیت تحصیلی آنها گزارشی تهیه می کنیم و به سازمان امور دانشجویان گزارش خود را اعلام خواهیم کرد و آنها در مورد این بورسیه ها تصمیم گیری می کنند.



س: یکی از مسائلی که این روزها درباره فعالیت تشکل های دانشجویی مطرح می شود، تک صدایی آنهاست. برای چند صدایی کردن تشکل های دانشجویی به نحوی که همه دیدگاه های دانشجویی اجازه فعالیت داشته باشند، چه سیاستی را می خواهید دنبال کنید؟

- تمام افکار سیاسی از نظر ما اجازه فعالیت دارند مگر کسانی که خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی را رعایت نمی کنند. در ابتدای حضورم اعلام کردم خطوط قرمز ما ارکان نظام جمهوری اسلامی و رهبری، ارزش ها و مقدسات دینی و آبرو و حیثیت افراد چه استاد و چه دانشجو است.

تمام گروه ها که این خطوط را رعایت کنند اجازه فعالیت خواهند داشت اما این مساله را جدا اعلام می کنم که حتی گروه های سیاسی که با من نزدیک هم باشند اگر نخواهند این خطوط را رعایت کنند نمی گذارم دانشگاه ما جولانگاه فعالیت آنها شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان