arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

لاریجانی: اشغال عراق در گلوی آمریکا گیر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی با اشاره به ظرفیت این مناطق، گفت: بخش اقتصادی می‌تواند پشتوانه خوبی برای رونق دفاعی کشور باشد.

علی لاریجانی که در دومین ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی در بندر جاسک سخن می‌گفت، با اشاره به تحرکاتی که در منطقه به لحاظ امنیتی و دفاعی رخ می‌دهد، گفت: در بسیاری از جنگ‌ها شاهد هستیم که سر آن در بی‌عقلی بوده نه عقلانیت. در اشغال عراق دیدیم که خیلی طعمه جالب و جذابی برای آمریکا نبود و عراق در گلوی آمریکا گیر کرد.

وی با بیان اینکه این مساله خسارت‌های فراوانی را حتی برای آمریکا در بر داشت، گفت: فایده‌ای در این پدیده نبود ولی رخ داد و بیش از یک میلیون عراقی کشته و زخمی شدند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شورای امنیت مطرح شد عراق به دنبال سلاح هسته‌ای است. اسامی و آدرس‌هایی را مطرح کردند که در برخی مناطق سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی تولید می‌شود در حالیکه دروغ بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: به خاطر دارم که آقای طالبانی گفت ما این آدرس‌ها را گشتیم و پیدا نکردیم البته بخش‌هایی در کردستان عراق بود و بخش‌هایی از اینها نیز طویله بود که پاول در شورای امنیت در لیست خود مطرح کرده بود.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد: ‌در بررسی بسیاری از اقدامات امنیتی که در دنیا رخ داده مبنای عقلانی نداشته است.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان