arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

کی روش: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تمایلی به ادامه کار من ندارد/حمایت رییس جمهور مایه افتخارم است

وی ادامه داد: همان طور که دیدید در دیدار برابر نیجریه با قدرت زیاد و فشار بالا بازی کردیم و توانستیم با همین کیفیت بازی را به پایان برسانیم. از لحاظ فیزیکی از وضعیت تیم خیلی راضی هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید مصاحبه‌اش با روزنامه پرتغالی هر چند امروز منتشر شده اما قدیمی بوده ولی حرفش درباره آینده‌ مساله تازه‌ای نبوده است.

به گزارش انتخاب، کارلوس کی‌روش که پس از دیدار با نیجریه نیز یک بار نشست خبری برگزار کرده بود، بار دیگر پیش از سفر تیم ملی به بلوهوریزنته میزبان اصحاب رسانه بود.

وی گفت: اول از همه به خاطر تاخیرم عذرخواهی می‌کنم ولی پشت پرده چند مطلب مهم درباره تیم ملی وجود دارد که باید درباره‌اش صحبت می‌کردم. همچنین منتظر بودم که آخرین آزمایش‌های پزشکی‌مان انجام شود که این کار بعد از ساعت 16:30 انجام شد. خوشبختانه بعد از جلسه پزشکی می‌توانم با خوشحالی بگویم که هیچ مشکلی از لحاظ مصدومیت بازیکنان نداریم. خیلی خوشحال هستم که تمام پزشکان و فیزیوتراپ‌ها گفته‌اند که شرایط خوب و کاملی داریم و این ثابت می‌کند کاری که در دو اردوی قبلی انجام داده‌ایم، کاملا مفید و سودمند بوده است.

وی ادامه داد: همان طور که دیدید در دیدار برابر نیجریه با قدرت زیاد و فشار بالا بازی کردیم و توانستیم با همین کیفیت بازی را به پایان برسانیم. از لحاظ فیزیکی از وضعیت تیم خیلی راضی هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه درباره رسانه‌ها گفت: من وضعیت ایران و رسانه‌هایش را بعد از سه سال و نیم می‌شناسم. به خوبی می‌دانستم که دیر یا زود یک سری شایعات در رسانه‌ها مطرح خواهد شد. الان اینجا هستم که به همه شایعات پاسخ بدهم. با قاطعیت می‌گویم که در یک سری جلسات یک سری مسائل مطرح شد. جلساتی که به نظر من باید خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌شد. ولی در همین جا می‌خواهم به همه هواداران و مردم تضمین بدهم که این جلسات هیچ تاثیری در عملکرد تیم ملی نخواهد داشت. هرچه از دست من برآید برای تیم ملی انجام می‌دهم که مشکلات و مسائل تیم حل شده و تیم به بیشترین کارایی دست پیدا کند. من همچنین قصد دارم درباره صحبت یا شایعه‌ای که قرار است بعدا مطرح شود هم توضیح بدهم. شایعات هیچ اعتباری ندارند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ماجرای جدایی‌اش از تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی گفت: مصاحبه‌ای که امروز از من منتشر شد، چیزی بود که خیلی وقت پیش انجام شده بود و پیرو حقایق و واقعیت‌هایی بود که همه شما از آن اطلاع دارید. صحبت‌هایی که قبلا زده شده و چیز جدیدی نیست و فقط امروز منتشر شده است. تمام چیزهایی که در مصاحبه من گفته شده، جدا از مسائلی که قبلا در آفریقای جنوبی گفته‌ام نیست. قبلا هم گفته بودم که خواسته من این است که کارم را در تیم ملی ایران ادامه بدهم اما وقتی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش چنین تمایلی ندارد دیگر کاری از دست من برنمی‌آید. این موضوعی نیست که بخواهیم دوباره درباره آن صحبت کنیم.

خبرنگاری به کی‌روش گفت که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور می‌خواهد شما در تیم ملی بمانید پس چرا شما می‌گویید که وزارت ورزش چنین تمایلی ندارد که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: این مسئله برای من مایه افتخار است که بالاترین مقام اجرایی ایران از طرفداران من است. این افتخار را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. در اتریش هم گفتم که ایران و ایرانی همیشه در قلب من خواهند ماند. اما الان زمان مناسبی نیست که درباره این مسئله صحبت کنیم. در حال حاضر باید فقط بر روی بازی با آرژانتین تمرکز کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: هدف من این است که جو اردوی تیم ملی همانند بازی با نیجریه نگه دارم. دیدار با آرژانتین بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران خواهد بود. فکر نمی‌کنم در شرایطی که دو روز دیگر به آغاز این دیدار مانده زمان مناسبی برای مطرح کردن چنین بحث‌هایی باشد. در حال حاضر تمام بازیکنان و کادر فنی با تعهد و تمرکز بالا تلاش می‌کنند تا کار را به جلو پیش ببرند. باید روحیه جنگندگی و تمرکزمان را بالا ببریم.

وی به هواداران وعده یک بازی قابل قبول را داد و گفت: به شما قول می‌دهم که همان طور که در بازی اول توانستیم کار مهمی انجام دهیم در این بازی هم با یاد هواداران بازی قابل قبولی انجام دهیم. ان‌شاءالله خداوند متعال به ما کمک می‌کند.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چرا مصاحبه‌ای که در پرتغال داشتید این اندازه بازتاب داشته است گفت: همه می‌دانند که چطور یک مصاحبه می‌تواند روی بازیکنان تاثیر بگذارد. در اتریش هم به این مسئله اشاره کردم اما آن موقع کسی دغدغه‌اش این نبود. من 5 روز پیش هم این مسئله را گفتم و اشاره کردم که باعث و بانی‌اش چه کسی است. فکر می‌کنم شما همه واقعیت را می‌دانید. اما اگر بخواهید فکر کنید که این مسائل یک صدم درصد روی کار من و بازیکنانم تاثیر می‌گذارد باید بگویم که اشتباه می‌کنید.

خبرنگاری گفت: سرمربی نیجریه بعد از بازی اعتراف کرد که در تله شما افتاده است. آیا برای سابیا هم دامی در نظر گرفته‌اید که کی‌روش در پاسخ به این خبرنگار گفت: ما تلاش‌مان را می‌کنیم که آن‌ها را به دام بیندازیم. اما به دام انداختن آن پسر کوچک که اسمش مسی است، واقعا کار دشواری است. اگر او را هم بتوانیم مهار کنیم، به دام انداختن دی‌ماریا و هیگواین هم سخت است. بارها این مسئله را تکرار کرده‌ام. فکر می‌کنم حتی بخواهیم این مسئله در تصورمان فکر کنیم که آرژانتین بخواهد ایران را بوینس آیرس دعوت کند تا یک بازی فوتبال با ما انجام دهد، بسیار دور از انتظار و غیر واقعی است و در حال حاضر این خوشبختی به در خانه ما آمده که این فرصت شیرین و طلایی را داریم. نمی‌خواهم این کیک شیرین را از دست بدهیم. بازی با آرژانتین فرصتی است که در طول زندگی بازیکنان من فقط یک بار به آن‌ها می‌رسد و اصلا نمی‌توانم بپذیرم که یک نفر بیاید هرچه بخواهد به ما بدهد و ما این فرصت را به او بدهیم.

وی ادامه داد: اصلا این کار را نمی‌کنیم. برخی از همین بازیکنان من در سال‌های آینده با نوه و نتیجه‌شان می‌نشینند و می‌گویند که من مقابل مسی بازی کردم. اجازه بدهید با هم از این فرصت لذت ببریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان