arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

زنگنه: میدان گازی پارس جنوبی مهمترین میدان گازی جهان است/ هیچ کدام از فازها تعطیل نشده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت در نشست رئیس مجلس با مدیران صنعت نفت ابراز امیدواری کرد که پیمانکاران فازهای 12 و 15 و 16 و17 و 18 قول داده‌اند که تولید گاز به بیش از 100 میلیون متر مکعب برسد.

بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست مشترک رئیس مجلس شورای اسلامی با مدیران این صنعت در محل فاز 17 و 18 پارس جنوبی گفت: میدان گازی پارس جنوبی مهمترین میدان گازی جهان است اگر این منطقه را در نظر بگیریم هیچ نقطه‌ای امروز در دنیا نیست که تا این اندازه گاز داشته باشد.

وزیر نفت با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها و سایت‌هایی که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند به نتیجه نرسیده‌اند بهدلایل آن اشاره کرد و گفت: یک بحث بحث مدیریتی است ودیگری تامین منابع مالی که البته قبل از بحث تحریم‌ها بوده است و بعد از این که تحریم‌ها ایجاد شد کار را سخت‌تر وشدید‌تر کرده است.

وزیر نفت خاطر نشان کردک پیمانکاران فازهای 12 و 15 و 16 و 17 و 18 فازهای پارس جنوبی قول دادند که امسال بیش از 100 میلیون متر مکعب گازامسال تولید شود.

وزیر نفت افزود: البته شبحه‌ای به وجود آمده بود که بعضی از فازها تعطیل شده‌اند در حالی که این گونه نیست و ما اولویت بندی کرده‌ایم و فازهای 12 و 15 و 16 و 17 و 18 پارس جنوبی در اولویت بندی قرار گرفتند اما با این وجود می‌بینیم که در تابستان هم کمبود گاز داریم در حالی که باید این گونه نباشد.

زنگنه در ادامه مشکل تامین منابع مالی را از دیگر مسائل مطرح در حوزه‌ی نفت عنوان کرد و گفت:امسال ده میلیارد دلار نیاز داریم اگر امسال را هم از دست بدهیم مشکل مالی سال بعد خودرا به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد و ما باید بتوانیم حداکثر ظرف 3 سال این مساله را جمع کنیم.

زنگنه به حمایت مجلس نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم روزی بتوانیم به تولید هزار میلیون متر مکعب تولید در روز برسیم و از نظر تولید گاز از قطر جلو بزنیم.

وزیر نفت در پایان با تاکید بر این که امیدواریم منابع مالی تامین شود گفت: انتظار می رود طی سال 95تا 96 این پروژه‌ها به اتمام برسد و کشور به وضعیت متعادلی برسد و از نظر گاز لرزان نباشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مجلس توجه بیشتری به لحاظ تامین منابع مالی داشته باشد که کار فازها تسریع شده و درفضای راحت‌تری کار انجام شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان