arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

استفاده از موسیقی زنده در مراسم دولتی در ورامین ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین مصوب شد که ادارات و نهادهایی عمومی در مراسم و جشهای خود حق استفاده از موسیقی زنده را نخواهند داشت.

 ظهر امروز جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور اعضای این ستاد در بیت امام جمعه ورامین برگزار شد.

در این جلسه آیت الله سید مرتضی محمودی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: امروز امر به معروف و نهی از منکر سلاح برنده ای برای برخورد با برخی ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین افزود: امروز امر به معروف و نهی از منکر دغدغه جدی مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و دلسوزان انقلاب اسلامی است و باید همه مسئولان و مردم به این دو فریضه الهی عمل کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه دولت نیست بلکه باید آحاد مردم در این زمینه وارد صحنه شده و به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کرده و نسبت به ناهنجاری های اجتماعی دغدغه داشته باشند.

محمودی اضافه کرد: اکنون گروه های تذکر لسانی در سطح شهرستان ورامین تشکیل شده است و هر روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر در خیابان های شهر به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر می پردازند که حقیقتا تا حدی توانسته است در سطح شهر اثر گذار باشد.

تذکر لسانی باید با زبان خوش و نیکو صورت بگیرد

امام جمعه ورامین عنوان کرد: تذکر لسانی باید با زبان خوش و نیکو صورت بگیرد تا در دل و جان فرد خطاکار اثر گذار باشد و امروز باید گروه های تذکر لسانی با انگیزه و اشتیاق کافی نسبت به مشکلات اجتماعی جامعه فعالیت کنند.

وی بیان داشت: اگر همه مردم نسبت به ناهنجاری ها دغدغه داشته و به فرد خاطی تذکر می دانند و دولت نیز به وظیفه قانونی خود عمل می کرد، قطعا بسیاری از مشکلات موجود در کشور وجود نداشت.

دستورالعمل عفاف و حجاب به ادارات و نهادهای عمومی ابلاغ شده است

سید رضا طباطبایی نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب در ادارات و نهادهای دولتی بیان داشت: در چند ماه گذشته دستورالعمل عفاف و حجاب به ادارات و نهادهای عمومی ابلاغ و همه مدیران نسبت به اجرای آن توجیه شدند.

معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری ورامین افزود: امروز باید مسأله عفاف و حجاب دغدغه جدی همه مسئولان باشد و اگر همه مدیران در کنار یکدیگر این موضوع را پیگیری کنند، قطعا به نتایج قابل  قبولی خواهیم رسید.

وی ادامه داد: امروز از نهادهای مختلف بویژه بسیج که باید در این زمینه پیشگام و پرچمدار باشد، انتظار می رود که در ادارات مختلف و از طریق پایگاه های بسیج تابعه، وضعیت اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب را پیگیری کرده و در صورت مشاهده تخلف، آن را پیگیری و اطلاع دهند.

وسائل نقلیه عمومی حق استفاده از آهنگ های غیرمجاز را ندارند

در این جلسه هر یک از اعضا به برنامه های خود در جهت برخورد با ناهنجاری های اجتماعی پرداختند که در این میان مسئولین نیروی انتظامی از پلمپ دو قهوه خانه و دو آموزشگاه متخلف که ضوابط قانونی را رعایت نکرده بودند، خبر دادند.

در این نشست مصوب شد که تاکسی ها، اتوبوس ها و مینی بوس ها به عنوان مکان عمومی تلقی شده و اجازه استفاده از آهنگ های غیر مجاز ندارند و مسئولین مربوطه نیز در این زمینه توجیه کافی شده و در صورت مشاهده تخلف، نیروی انتظامی با رانندگان خاطی برخورد خواهد کرد.

همچنین اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین مصوب کردند که کانون های تبلیغاتی متخلف و مروج فرهنگ بیگانه مورد شناسایی قرار گرفته و برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

در این جلسه مصوب شد که ادارات و نهادهایی عمومی در مراسم و جشن های خود حق استفاده از موسیقی زنده را نخواهند داشت زیر این موضوع بر خلاف اصول دینی، اجتماعی و اخلاقی جامعه اسلامی است.

همچنین مقرر شد تا با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت سالم سازی آموزشگاه ها و ادارات اقدامات موثری صورت گرفته و در جلسه آینده گزارشی ارائه شود.

در پایان این نشست مسئولان با گرامیداشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد خواستار حضور پرشور تر مدیران و مردم در برنامه های این دهه در مساجد ورامین شدند.

منبع: مهر
برچسب ها: لسانی ، تذکر ، موسیقی ، ناهنجاری
نظرات بینندگان