arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳

ادعاهای مفتی اهل سنت عراق درباره تحولات این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مفتی اهل سنت عراق با "انقلاب" خواندن تنش‌های اخیر در شمال این کشور مدعی شد که "انقلابیون عشایر عراق" علیه ارتش سلاح برداشته‌اند نه شبه‌نظامیان داعش.

 شیخ رافع الرافعی، مفتی اهل سنت عراق که به موضع گیری علیه دولت مالکی مشهور است، در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی با بیان این مطلب ادعا کرد: آنچه که در عراق رخ داده انقلاب مردم علیه طائفه‌گرایی نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق است و این انقلابیون عشایر بودند که در اعتراض به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز خود علیه ارتش مالکی دست به سلاح برده‌اند.

الرافعی بر خلاف آنچه از وسعت اقدامات نیروهای داعش و تحرکات‌شان در عراق به نمایش در می‌آید، گفت: گروه اندکی از شبه‌نظامیان داعش هیچ‌گاه نمی‌توانند ارتش مسلح عراق را از شهرهای شمالی بیرون برانند و این دلیلی است بر اینکه آنچه در عراق رخ می‌دهد انقلاب مردمی و عشایری کشور است.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: داعش را ما به عراق نیاورده‌ایم بلکه آورندگان آن از حضور این گروه در عراق مطامع سیاسی خود را دنبال می‌کنند.

مفتی اهل سنت عراق که هم‌اکنون در منطقه کردستان این کشور به سر می‌برد، دولت مالکی را متهم کرد که به "شبه‌نظامیان قومیتی برای پاکسازی نژادی" متوسل شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان