arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳

آمریکا دیپلمات های خود را از کنیا خارج می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 واشنگتن روز جمعه با اعلام اینکه برخی از دیپلمات های خود را از کنیا خارج می کند، کلیه کارکنان سفارت آمریکا در نایروبی را از سفر به خط ساحلی این کشور در اقیانوس هند منع کرد.
 

به گزارش خبرگزاری رویترز از نایروبی، آمریکا این پیام را پس از آن صادر کرد که حدود 65 نفر در جریان حملات هفته گذشته در یکی از شهرهای ساحلی کنیا کشته شدند.

شبه نظامیان گروه الشباب سومالی مسوولیت این حملات را برعهده گرفتند، اما رییس جمهوری کنیا گفت که حملات هفته گذشته کار رقبای سیاسی داخلی بوده است.

براساس این گزارش، کنیا شاهد تیراندازی و بمب گذاری های گروه الشباب بوده است که خواستار خروج نیروهای کنیایی از سومالی هستند.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سفارت آمریکا به دلیل حملات تروریستی 15 ژوئن (25 خرداد ماه)، محدودیت هایی را برای پرسنل دولت آمریکا در خصوص مسافرت به کلیه بخش های ساحلی کنیا وضع کرده است.

این بیانیه حاکی است که دولت آمریکا همچنان اطلاعاتی را در مورد حملات بالقوه به منافع آمریکا، غرب و کنیا در شهر نایروبی و شهرهای ساحلی مومباسا و دیانی دریافت می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: بر پایه تغییرات اخیر در اوضاع امنیتی کنیا، سفارت آمریکا برخی از کارکنان خود را به کشورهای دیگر منتقل می کند.

انگلیس، فرانسه و استرالیا ماه گذشته پیام های هشدار آمیزی را برای شهروندان خود درخصوص مسافرت به بخش هایی از خط ساحلی کنیا صادر کردند.

کنیا این پیام ها را خصمانه خواند و اعلام کرد که این امر باعث تشدید هراس می شود و به دلخواه کسانی است که در خشونت دست دارند.

 
نظرات بینندگان