arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

سیل در بلغارستان جان 12نفر را گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دوازده شهروند بلغاری به خاطر طوفان شدید و جاری شدن سیل در شمال شرقی این کشور کشته شدند.
 

به گزارش ایرنا از رسانه های خبری بالکان، ˈپلامن اورشاسکیˈ نخست وزیر بلغارستان روز جمعه در بندر وارنا با حضور در شمال شرقی این کشور که خسارات زیادی بر اثر وقوع سیل به آن وارد شده است، وضعیت کنونی در بندر وارنا را فاجعه بزرگ خواند.

بنا به گزارش های دریافت شده از پایگاه های اینترنتی، مقام های محلی در منطقه گردشگری وارنا در نزدیکی دریای سیاه در بلغارستان کشته شدن 10 نفر را بر اثر وقوع سیل در این محل اعلام کردند.

همچنین گزارش شده که امدادگران در شهر دوبریچ در شمال بلغارستان نیز جسد دو نفر را از آب بیرون کشاندند.

در منطقه اسپاروخوو در بندر وارنای بلغارستان که به خاطر بروز سیل وضعیت اضطراری اعلام شده است، بسیاری از خانه ها و ده ها وسایل نقلیه یا زیر آب رفته اند و یا به آنها آسیب زیادی وارد شده است.

به خاطر از بین رفتن راه های مواصلاتی در نقاط مختلف بندر وارنا رساندن مواد غذایی و آب آشامیدنی به صدها نفر از مردم به سختی انجام می شود و بسیاری از خانوارها بدون برق هستند.

اداره هواشناسی بلغارستان با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام اینکه بارش باران در 24 ساعت گذشته برابر با بارش باران در یک ماه است، هشدار داد که در روز های آینده بارش باران همچنان ادامه خواهد داشت.

ساکنین مناطق مختلف در بندر وارنای بلغارستان که یک محل گردشگری در این کشور بشمار می رود جاری شدن سیل به این ابعاد را در 70 سال گذشته در این کشور بی سابقه می دانند.

طوفان و جاری شدن سیل در بندر وارنا بلغارستان خسارات سنگینی را به مردم و دولت این کشور وارد کرده است.
نظرات بینندگان