arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

لاریجانی: پارلمان‌ها باید به کارهای پژوهشی متکی باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس مجلس شورای اسلامی از پیگیری و اجرای تفاهم‌نامه پژوهشی و پارلمانی ایران و کره جنوبی سخن گفت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سمینار مشترک همکاری‌های پژوهشی میان مرکز پژوهش‌های پارلمانی ایران و کره جنوبی گفت: کره جنوبی در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی پیشرفت‌های خوبی داشته که برای ایران مفید است و در ایران نیز دستاوردهای پژوهشی خوبی حاصل شده است که به درد کره جنوبی می خورد.

وی ابراز امیدواری کرد: در مذاکرات روسای مرکز پژوهش‌های ایران و کره جنوبی توافقات خوبی حاصل شود.

لاریجانی حضور هیات پارلمانی کره جنوبی در ایران باب جدیدی بهبود روابط دو کشور توصیف کرد و افزود: در خلال سفر هیات پارلمانی کره جنوبی به ایران مذاکرات مهمی در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور انجام شد؛ البته با کره جنوبی روابط دیرینه‌ای داشته‌ایم که این روابط طی سال‌های اخیر دچار فراز و فرود شد اما شرایط جدیدی اقتضا می‌کند از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

نماینده مردم قم تصریح کرد: پارلمان‌ها باید به کارهای پژوهشی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی، اقتصادی و توسعه‌ای متکی باشند مخصوصا در شرایط امروز که مسائل بین‌المللی و منطقه ای بر شرایط کشورها تاثیرگذار است.

لاریجانی با اشاره با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشی و پارلمانی ایران و کره جنوبی گفت: مجلس شورای اسلامی این تفاهم‌نامه را پیگیری و دنبال می‌کند چرا که در پی گسترده‌تر کردن روابط با کره جنوبی هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان