arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

اردوغان خطاب به ترک‌های ساکن فرانسه: درخواست تابعیت دوگانه بدهید

اردوغان از شهروندان ترکیه‌ای ساکن فرانسه خواست تا درخواست تابعیت دوگانه داده و با جامعه فرانسه ادغام شوند اما همچنان به ریشه‌های خود وفادار بمانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نخست‌وزیر ترکیه از شهروندان ترک ساکن فرانسه خواست تا درخواست تابعیت دوگانه داده و با جامعه فرانسه ادغام شوند اما همچنان به ریشه‌های خود وفادار بمانند.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به شهروندان ترکیه‌ای در فرانسه گفت: به هویت و ملیت خود افتخار کنید و هرگز زبان و اعتقادات خود را فراموش نکنید.

اردوغان از شهروندان ترکیه‌ای ساکن فرانسه خواست تا درخواست تابعیت دوگانه داده و با جامعه فرانسه ادغام شوند اما همچنان به ریشه‌های خود وفادار بمانند.

وی با اشاره به نشست با اتحادیه دموکرات‌های ترکیه‌ای اروپا در شهر لیون گفت: 620 هزار شهروند ترکیه‌ای در حال حاضر در فرانسه زندگی می‌کنند. چرا برای دریافت تابعیت دوگانه اقدام نکنند؟ شما باید از حقوق قانونی خود استفاده کنید. این مساله‌ای است که به نفع شما است و هیچ ضرری برای شما ندارد. هرکس که خلاف این را بگوید برای شما اتفاق‌های خوب را نمی‌خواهد.

ادغام اجتماعی یکی از موضوعات مذاکرات میان اردوغان و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه بود.

اردوغان افزود: اتحادیه اروپا در اقداماتش علیه اسلام هراسی و تبعیض نژادی به ترکیه نیاز دارد.

وی بار دیگر به خانواده‌ها تاکید کرد تا دست کم سه فرزند داشته باشند و حتی داشتن پنج فرزند بسیار خوب است.

اردوغان همچنین از شهروندان ترکیه‌ای ساکن فرانسه خواست تا 10 اوت سال جاری میلادی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شرکت کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان