arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

واکنش نتانیاهو به احتمال همکاری تهران و واشنگتن در مورد عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


با وجود تاکیدات ایران مبنی بر نبود هرگونه همکاری میان تهران و واشنگتن بر سر عراق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا نباید با ایران در این خصوص همکاری کند.

بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی که به نوعی بیانگر ترس تل‌آویو از قدرت ایران است، گفت که بهتر است آمریکا با ایران در خصوص ساماندهی اوضاع عراق همکاری نکند بلکه به طرف‌های درگیر در آن اجازه دهد تا یکدیگر را ضعیف کنند.

بنابر گزارش روسیا الیوم، وی ادامه داد: آنچه که ما امروز در عراق و سوریه شاهد آن هستیم دشمنی میان تندروهای شیعه از یک سو و تندروهای سنی به رهبری القاعده، داعش و دیگران است که هر دوی این جبهه‌ها دشمنان آمریکا به شمار می‌روند.

نتانیاهو خطاب به آمریکایی‌ها گفت : وقتی دشمنان شما با یکدیگر می‌جنگند دیگر نیازی نیست که یکی را تقویت کنید بلکه باید هر دو را تضعیف کنید.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا باید دو کار انجام دهد یکی اینکه به داعشی‌ها اجازه ندهد که کنترل عراق را به دست گیرند و دوم اینکه به ایران اجازه ندهد قدرت را در عراق، لبنان و سوریه در اختیار بگیرد.

اظهارات نتانیاهو در حالی است که پیش از این با انتشار خبر احتمال همکاری میان تهران و واشنگتن در خصوص عراق یووال اشتاینز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نباید به ایران برای گسترش نفوذ و قدرتش در عراق کمک کرد.

وی مدعی شد که این مساله به تهران امکان کنترل (عراق) از طریق سوریه را می‌دهد چرا که ایرانی‌ها حامی نظام سوریه هستند و در لبنان هم حزب الله به عنوان متحد آن حضور دارد.

ولی با وجود همه نگرانی‌های رژیم صهیونیستی یک مقام ایرانی گفت‌وگو درباره عراق در مذاکرات با هیات آمریکایی یا در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5 را تکذیب کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تل آویو ، داعش ، القاعده ، تندرو
نظرات بینندگان