arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

حمایت حوزه علمیه قم از مواضع قاطع آیت‌الله سیستانی علیه داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از مواضع قاطع و فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید درعراق علیه گروه تروریستی داعش حمایت کرد.

منطقه قم در این بیانیه آمده است:

«بدون شک آنچه که از سوی گروه تکفیری داعش به عنوان مجریان خواسته یا ناخواسته استکبار جهانی به صورتی وحشیانه و بدور از هر گونه اصول انسانی - اسلامی علیه ملت مظلوم و دولت قانونی عراق رخ می‌دهد، هیچ گونه تناسب و ارتباطی با تعلیمات انسانی و اخلاقی در هیچ دینی به ویژه دین مبین اسلام ندارد.

اقدامات تروریستی و جنایتکارانه این گروه خبیث علیه ملت مظلوم عراق در حالی صورت می‌گیرد که مجامع جهانی و به ظاهر حقوق بشری که همیشه در قبال چنین حوادثی سیاست دو گانه‌ای را اتخاذ می‌نمایند، این بار سکوت کامل اختیار کرده‌اند.

در این فضای ملتهب و غبارآلود صدور فتوای جهاد توسط مقام عالی مرجعیت، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی و سایر مراجع و علمای اهل سنت، مبنی بر ایستادگی قشرهای مختلف مردم با ادیان و مذاهب و قومیت‌های گوناگون در برابر جنایتکاران داعش و بیرون راندن آنان از عراق و پشتیبانی مردم از این فرمان و تکلیف الهی به همراه پیروزی‌ها و موفقیت‌های اخیر ملت عراق، بار دیگر لزوم تبعیت امت اسلامی از رهبری مراجع معظم و علما را آشکار و هویدا کرد.

مدیریت حوزه علمیه استان قم ضمن حمایت کامل و قاطع از فتوای جهاد مراجع معظم، به ویژه حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، در خصوص ایستادگی قشرهای مختلف مردم در برابر جنایتکاران تکفیری داعش، پشت پرده فتنه انگیزی و آتش افروزی این گروه خبیث تروریستی را قدرت‌های غربی سلطه‌گر و متحجران عرب منطقه می‌داند و با اعلام مخالفت شدید با هرگونه دخالت بیگانگان در مسائل داخلی عراق، معتقد است مردم و دولت و مرجعیت مکرم دینی این کشور توانائی پایان دادن به این آتش افروزی را دارند.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان