arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

روایتی تازه از سانحه سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران در سال84

صادقلو افزود: آن‌ها رفتند و کشته شدند، اما هیچ‌کسی مسوولیت این اتفاق را قبول نکرد، در حالی که خود اصحاب رسانه مقصر بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی تصریح کرد: چهار عکاس پیش از سقوط هواپیمای C130 (در سال 1384) وجود نقص فنی در هواپیما را به رسانه‌ی خود اعلام کرده بودند.

به گزارش انتخاب، کاووس صادقلو - رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی - با بیان این‌که هر اتفاقی که در کشور ما رخ می‌دهد، ابتدا دنبال مقصر می‌گردیم، اظهار کرد: هیچ‌وقت مجریان کاری که با شکست روبه‌رو شده به اشکال‌های خودشان دقت نمی‌کنند.

او در ادامه با اشاره به جریان سقوط هواپیمای C130 که حامل خبرنگاران و عکاسان بود و آذرماه سال 1384 دقایقی پس از پرواز سقوط کرد، گفت: وقتی هواپیمای حامل خبرنگاران سقوط کرد، اصحاب رسانه، «ارتش» را مقصر دانستند؛ اما من می‌دانم که چهار نفر از عکاسان خبری که در آن هواپیما شهید شدند، پیش از پرواز، با دفتر رسانه‌شان تماس گرفتند و تأکید کردند که هواپیمای آن‌ها نقص فنی دارد؛ اما مدیران آن رسانه‌ها اصرار کردند که آن‌ها به این مأموریت بروند.

صادقلو افزود: آن‌ها رفتند و کشته شدند، اما هیچ‌کسی مسوولیت این اتفاق را قبول نکرد، در حالی که خود اصحاب رسانه مقصر بودند.

رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی که در نشست تخصصی بررسی جایگاه نظام صنفی در رسانه‌های ایران سخن می‌گفت، در ادامه با واکنش مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس روبه‌رو شد.

مهدی فضائلی که در نشست حضور داشت، در مقابل این ادعا، توضیح داد: من در آن زمان مدیرعامل خبرگزاری فارس بودم و تأکید می‌کنم که هیچ‌یک از همکارانی که ما در آن مأموریت از دست دادیم با ما تماس نگرفتند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان